El Viana torna a l’Edat Mitjana

Els alumnes del centre de segon d’ESO, han realitzat, en el marc del projecte Camps d’Aprenentatge, una activitat sobre l’edat mitjana. L’activitat tractava sobre les principals diferències que hi havia entre les diferents classes socials a l’època medieval. Una de les principals diferències era que com més alta fos la teva classe social, més drets tenies. Això es deu, principalment, al fet que la societat es separava en privilegiats i no privilegiats.

PRIVILEGIATS:

El rei era la figura més autoritària de l’edat mitjana, i el que més drets tenia. Desprès d’aquesta classe única i que només la podia tenir una persona, la classe següent era l’alta noblesa i alt clergat, que era formada per l’església, comptes i comptesses. Aquesta gent pertanyia a aquesta classe ja que gràcies a la família adquiries aquesta classe si els teus pares anteriorment hi pertanyien. I l’última classe social que tenia privilegis, era la petita noblesa, formada pels cavallers i el baix clergat.

NO PRIVILEGIATS:

Els artesans, que eren la resta de població, la qual en aquella societat no tenia ni veu ni drets, ja que se’ls menyspreava, i no se’ls donava l’opció de progressar en la societat.

Tot això és el que hem après amb els nostres alumnes de segon d’ESO. Una altra conclusió a la qual han arribat mitjançant l’activitat, ha sigut que en l’edat mitjana no hi havia democràcia. Hem arribat aquesta conclusió perquè cada classe social tenia un vot, un vot per totes les persones d’aquella classe, i no ens ha semblat just, també perquè hi havia 3 classes socials que quasi sempre, per no dir sempre volien els mateixos objectius. Així doncs, els artesans no podien decidir res sobre la societat.