PompeuCast: Auditoria Ciutadana Parc Can Solei i Ca l’Arnús

Els alumnes de 4t de l’ESO d’economia porten treballant ja fa alguns mesos en el projecte Open Cohesion School.
Open Cohesion School és un programa educatiu interdisciplinari, i innovador per a les escoles de secundària per promoure la supervisió ciutadana de les finances públiques mitjançant l’ús de les dades obertes i les tecnologies de la informació i la comunicació.
Els nostres alumnes han triat dels 19 projectes finançats pels Fons Europeus a Badalona el que es preocupava de la rehabilitació del Parc de Can Solei i Ca l’Arnús. Han comprovat com a auditors ciutadans que s’han invertit 2.330.000 euros en les obres i que el 50% provenia dels fons europeus. Han aprofitat a l’hora de fer la visita al parc, entrevistar als ciutadans i conèixer la seva opinió de primera mà.

El programa Open Cohesion School és un projecte que lidera la Comissió Europea i en el que participa Catalunya, i en el seu lloc el Departament d’educació, des del 2020.