Subvenció de l’Ajuntament al nostre projecte STEAMcat#

Us comuniquem que l’Ajuntament de Sant Joan Despí ens ha concedit una ajuda de 540 € per posar en marxa el nostre projecte STEAM.

Amb aquesta quantitat (un 50% de la despesa total) s’han adquirit:

• Eines per a treballar l’hort escolar dels mòduls i el banc de proves de la seu principal: 7 Joc d’eines de jardineria (2 rastells, 1 pala trasplantadora, 1 aixada petita, 1 tisora de podar i guants de protecció).
  • Millora de la productivitat de l’hort: 1 compostador amb cucs de terra, 1 estació meteorològica digital
  • Material per fer el substrat de l’hort: 5 paquets de fibra de coco de 5 kg, 10 bosses d’humus de cuc
  • Material per treballar automatismes i robòtica: 4 plaques de control Arduino UNO R3, 22 servomotors SG90, 10 motors pas a pas 28BYJ amb controlador ULN2003, Kit de 34 sensors compatibles amb Arduino, 3 jocs de 120 cables de connexió, 4 plaques de control Micro:bit
  • Material de destil·lació de laboratori: 1 col·lector, 1 capçal, 1 refrigerant recte Liebig, matràs esfèric fons rodó esmerilat, manta calefactora regulable Nahita 6552, 5 clips d’unió

Amb aquest recursos, es facilita assolir part dels objectius d’aquest il·lusionant projecte d’innovació

• S’han dissenyat i realitzat optatives d’ensenyament transversal d’àrees STEAM a 1r i 3r ESO durant el curs 2021/22.
  • S’han implantat projectes d’ensenyament transversal d’àrees STEAM de 2 h/setmana per a tot l’alumnat de 1r i 3r ESO durant el 2n i 3r trimestre-Curs 2022/23
  • S’estan impartint optatives de l’àmbit científico-tecnològic d’aprenentatge transversal a 1r Batxillerat.
  • S’ha fet millora de l’hort escolar situat als mòduls de l’institut i s’ha creat un banc de proves (petit hort escolar) a la seu principal.
  • S’han plantat espècies vegetals que contribueixen positivament en algun aspecte del centre i seran utilitzades i ampliades per l’alumnat en els diferents projectes.
  • S’ha fabricat o es fabricaran productes sostenibles a partir de les espècies cultivades.
  • Serà possible dissenyar i muntar sistemes automàtics de control de l’hort escolar.
  • S’ha contactat amb empreses, entitats i professionals de l’entorn proper per dur a terme activitats relacionades amb problemes socials rellevants amb l’alumnat.

Agraïm a l’Ajuntament que ens hagi concedit aquesta subvenció.

Us anirem informant del desenvolupament del projecte STEAM.