INFORMACIÓ GENERAL

1. QUÈ ÉS EL BATXILLERAT?

El batxillerat és un dels tipus d’estudis post-obligatoris que pots cursar després de l’ESO.

Aquesta etapa està formada per dos cursos de trenta hores lectives setmanals. La seva finalitat és preparar als alumnes per a estudis superiors; graus universitaris i cicles superiors de formació professional.

Informació General sobre el batxillerat

2. ORGANITZACIÓ

El batxillerat s’organitza en les següents modalitats:

• Ciències i Tecnologia.
  • Humanitats i Ciències Socials.
  • Arts; es distingeix entre arts plàstiques i arts escèniques.
  • General.

L’alumne ha d’escollir una modalitat en funció dels seus interessos, motivacions, aptituds, capacitats i perspectives sobre els estudis superiors que vol cursar en el futur.

Al nostre centre oferim les  modalitats de “Ciències i Tecnologia”  i “Humanitats i Ciències Socials” en horari diürn.

• El batxillerat de Ciències i Tecnologia s’adreça a alumnes interessats en el camp de les ciències experimentals (biologia, química, geologia, física, matemàtiques, estadística, …), el camp sanitari o esportiu (medicina, farmàcia, infermeria, psicologia, veterinària, òptica, fisioteràpia, ciències de l’activitat física i l’esport…) o en el camp de la tecnologia i el funcionament de màquines (arquitectura, enginyeria, informàtica, robòtica, electrònica, desenvolupament de videojocs, telecomunicacions…)

Batxillerat de Ciències i Tecnologia; ampliació d’informació

• El batxillerat d’Humanitats i Ciències Socials s’adreça a alumnes interessats en el camp de l’economia i de l’empresa (administració d’empreses, màrqueting, economia, finances, turisme…), el camp de les ciències jurídiques (dret, criminologia, relacions laborals, ciències polítiques…), el camp de les ciències socials (geografia, història, filosofia…), estudis lingüístics i literaris o altres com l’àmbit de la comunicació, el periodisme o els serveis socials.

Batxillerat Humanístic i Social; ampliació d’informació

3. MATÈRIES

Les matèries del batxillerat es divideixen en:

• Matèries comunes: aquelles que han de cursar tots els alumnes amb independència de la modalitat escollida.
  • Matèries de modalitat: són aquelles que s’han d’escollir en funció de què vol estudiar l’alumne en el futur. La seva finalitat és formar als alumnes en aquells coneixements més específics dins de l’itinerari formatiu i professional escollit per cada alumne en funció dels seus interessos.
  • Matèries optatives: aquelles que oferta cada centre per a completar la formació dels estudiants dins de l’itinerari formatiu i professional escollit per cada alumne. Aquestes matèries es poden oferir de forma anual o trimestral.

Matèries de batxillerat i distribució per cursos

• Treball de recerca: és un treball d’investigació sobre un tema concret que escull l’alumne i que es troba orientat per un professor tutor. El treball de recerca s’ha de començar al primer curs de batxillerat i s’ha de presentar obligatòriament al segon curs. La finalitat del treball de recerca és que els alumnes reforcin la seva capacitat d’investigació i recerca d’informació de forma autònoma i posin en pràctica les competències treballades durant la seva escolarització.

Treball de Recerca; ampliació d’informació.

4. ACCÉS

Per poder estudiar el batxillerat, hi ha que tenir algun dels següents títols:

• Graduat en ESO.
  • Tècnic d’un cicle formatiu de grau mitjà.
  • Estudis estrangers homologats amb el títol d’ESO o tècnic de grau mitjà.

5. AVALUACIÓ

Al final de cada trimestre, i al final de curs, l’alumne rep un butlletí amb les qualificacions obtingudes en cada matèria. Els resultats  s’expressen en notes numèriques de l’1 al 10 i sense decimals. Únicament es consideren com a superades les matèries amb una qualificació igual o superior a 5.

En cas de matèries no superades es realitzaran activitats de recuperació.

6. TÍTOL, PROMOCIÓ I REPETICIÓ

Per obtenir etl títol de batxillerat l’alumne ha d’aprovar totes les matèries; tant les de primer com les de segon de batxillerat. El títol de batxillerat es concedeix en una de les modalitats. Això implica que per obtenir el títol, l’alumne ha d’haver cursat almenys 6 matèries d’una mateixa modalitat al finalitzar el batxillerat; la matèria obligada de modalitat i almenys dos matèries de modalitat més en cada curs.

Es pot passar de 1r a 2n de batxillerat amb un màxim de 2 matèries suspeses, que en tot cas l’alumne haurà de recuperar durant el segon curs.

En cas que l’alumne tingui 3 o 4 matèries suspeses, aquest pot escollir entre repetir tot el curs o únicament matricular-se de les matèries pendents. En cas de més de 4 matèries suspeses, l’alumne ha de repetir tot el curs de 1r de batxillerat.

En cas de 2n de batxillerat, els alumnes que tenen alguna matèria suspesa han de repetir. En aquest cas, no cal que els alumnes tornin a repetir tot el curs; es poden matricular únicament de les matèries suspeses. Per obtenir el títol de batxillerat i poder accedir a estudis superiors, és necessari que l’alumne aprovi totes les matèries.

Es pot estudiar el batxillerat de manera presencial durant un màxim de quatre anys, que poden ser seguits o no.

7. CONTINUÏTAT

Un cop acabat el batxillerat, els alumnes reben el títol de batxillerat. Aquest títol els permet accedir als següents estudis:

• Graus universitaris; sempre que superin les proves d’accés a la universitat (PAU).
  • Cicles de formació professional de grau superior.
  • Ensenyaments superiors artístics i esportius; sempre que superin les proves i requisits d’accés.
  • Món laboral.

Resultado de imagen de que estudiar

Resultado de imagen de universidad ilustracion      Resultado de imagen de que estudiar          Resultado de imagen de VIDA LABORAL DIBUJOS ILUSTRACIONES