XV Exporecerca Jove, 3r i 4t d’ESO visiten la Mostra de Treballs

exporecerca-banner-2014

El dijous 10 d’abril del 2014 les classes de 4rt i 3r d’ESO vam fer una petita visita a l’Expo-Recerca Jove de la Facultat d’Arquitectura de la Salle.

L’exposició es mostrava en una amplia sala on s’hi trobaven moltes paradetes amb els diferents treballs de recerca i els seus autors. Hi havia molta diversitat de temes: des de soles de sabates fetes amb residus orgànics fins a projectes de nano tecnologia.

Els participants d’aquesta exposició es comprenien entre les edats de 12 anys fins als 25; i hi havia gent tant de Barcelona, com d’arreu d’Espanya, o fins i tot de Dubai.

El nostre encàrrec durant la visita era valorar els tres treballs que més ens agradessin o que més ens haguessin cridat l’atenció.

Primer de tot vam donar una ullada ràpida a totes les exposicions llegint el títol i mirant el treball per sobre per veure quins ens podien interessar. En alguns treballs paràvem a preguntar sobre el procediment, objectiu i altres dades interessants sobre el projecte.

Quan ja havíem visitat totes les paradetes ens vam centrar en les tres que més ens havien agradat:

–          El primer treball era sobre el tractament i prevenció d’enfermetats mitjançant una vacuna creada per ells mateixos.

–          Un altre treball que també ens va agradar  va ser el d’una noia que havia investigat sobre la nano tecnologia i les seves utilitats en la medicina.

–          Finalment un noi havia construït un braç robòtic que podia fer moviments automàtics i fins i tot ordres programades per l’ordinador.

L’experiència d’haver pogut visitar aquesta exposició ens ha semblat molt interessant ja que hem aprés moltes coses i hem vist molts treballs que ens han pogut orientar per el nostre propi de l’any que ve.

Laura Chamizo i Laura Gerónimo alumnes de 4t d’ESO

Ahir dia 10 d’abril vam anar els alumnes de 3r i 4t d’ESO  a l’Exporecerca Jove, destinada als alumnes. Bàsicament el que vam, fer va ser visitar les diferents exposicions i treballs de recerca de molts alumnes, i van tindre que escollir tres d’elles i anotar-les en un dossier de grup. En el dossier havíem de posar que ens havien semblat les exposicions i si ho van fer bé o no, i puntuar-los de 0 a 10. Després, a més, vam tenir que descriure detalladament una de les exposicions. Això servirà als alumnes per fer-se una idea de com fer el treball de recerca de Batxillerat.

A mi els tres que em van cridar més la atenció van ser un que va inventar uns intermitents per a persones que anaven en bicicleta per evitar accidents. També vaig seleccionar un treball en el que havien inventat un cotxe teledirigit amb peces de cotxes.

I l’últim va ser la construcció d’un parking on les llums s’encenien al pasar el cotxe per dins.

David Martínez Rubio, alumne de 3r d’ESO