Montbau Punt Científic: 3r d’ESO i 1r de batxillerat a la conferència “La pell i el sol: Sense protecció, oblida’t!”

Per iniciativa de l’AA.VV. i amb la col·laboració de l’EspaiNano (ACCC), l’Hospital Vall d’Hebrón, universitats, centres de recerca i altres entitats del barri, durant aquest 2018 s’estan realitzant diverses activitats científiques al voltant del tema de la salut:  Vols ser el superheroi que detingui les nanopartícules?, Què vols saber de…. l’ICTUS? o Aliments que provoquen al·lèrgies; són alguns els temes que s’han tractat en les conferències en diversos punts del barri.

Avui a l’Institut Narcís Monturiol i dins d’aquest cicle de conferències, el tema ha sigut “La pell i el sol: Sense protecció,oblida’t”. La conferència a l’institut ha estat organitzada en dues sessions, pel matí l’alumnat de 3r d’ESO ha assistit a la xerrada del Dr. Víctor F. Puntes de ñ’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron (VHIR) i del Dr. Jordi Díaz Coordinador de la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científic i Tecnològics de la UB (CCiTUB) i responsable de la unitat NanoDivulga; i per la tarda l’alumnat de 1r de batxillerat ha assistit a la xerrada oberta al barri amb el Dr. Recio Conde, responsable en investigació biomèdica del melanoma de l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron (VHIR) i també del Dr. Jordi Díaz.

L’alumnat ha pogut sentir de primera mà quins són els efectes dels raigs UVA i UVB del sol a la pell i la necessitat de protegir-se’n.