Investiga una vacuna per a la malària, 1r de batxillerat al Cosmocaixa

Les alumnes de 1r de batxillerat es van apropar el passat 3 de març al museu Cosmocaixa de Barcelona. Després d’una visita lliure a través de l’apassionant Univers en el que vivim, les nostres alumnes es van convertir en autèntiques investigadors. A través del taller Investiga una vacuna per a la malària van estudiar, d’una banda, els conceptes bàsics sobre aquesta malaltia parasitària que afecta a milers de persones cada any. D’altra banda, van participar en la recerca per desenvolupar una vacuna que contribueixi de manera significativa a controlar millor la malària, amb la qual cosa van simular un experiment real del CRESIB (Centre de Recerca en Salut Internacional de Barcelona). Qui sap si potser, en un futur, algun dels nostres alumnes acaba contribuint al desenvolupament d’aquesta vacuna tan preuada.

Helena Costa, professora de biologia