1r de Batxillerat amb el director del documental “Particle Fever” organitzat pel Consulat general dels Estats Units a Barcelona

El proppassat 29 de maig l’alumnat del 1r de Batxillerat de ciències i tecnologia van assistir a la sessió “Bojos per les partícules: de la ciència al cinema”. Els van acompanyar els seus professors de Física (Ampar Escrivà) i de Ciències de la Terra (Daniel de Mas).

La sessió es va fer a la sala d’actes de la Biblioteca de la Sagrada Família del carrer Provença. Hi vam anar gràcies a l’amable invitació del Consolat General dels Estats Units que col·labora amb el Departament d’Ensenyament en el programa Connect-US que promou l’aprenentatge de l’anglès i el coneixement de la cultura USA.Auditori Sagrada Família

La sessió va començar per la projecció d’extractes del documental “Particle Fever” (2013, 99’) per part del seu autor, el cineasta Mark Lenvinson que alhora és Doctor en Física per la Universitat de Califòrnia a Berkeley.  Després el Dr Lenvinson va presentar un power point que tractava de la promoció de vocacions científiques a partir de la feina que físics i enginyers fan a l’accelerador de partícules del CERN situat entre les muntanyes del Jura i dels Alps prop de Ginebra.

El ponent es va esforçar a parlar sense córrer, cosa que va ajudar a facilitar la comprensió de la llengua anglesa per part dels nostres alumnes.

A la part final de l’acte en Mark va respondre amablement  les preguntes que li van plantejar els alumnes assistents (felicitats Núria Lamonja  i Paula Arranz  pel vostre nivell d’anglès) .

Daniel de Mas, professor de Ciències de la Terra;  Ampar Escrivà, professora de Física

cern vista aérea
foto: http://admin.telediario.mx/tendencias/prenderan-gran-acelerador-de-particulas-en-2015

sobre l’accelerador de partícules CERN