Ens cuidem per cuidar

El passat 7 de novembre l’alumnat de 2n del CFGM d’Atenció a persones en situació de dependència van rebre el taller La Cura i autocura professional de la mà de dos professionals del BES (Barcelona Espai de Supervisió). Els van donar eines per aprendre a gestionar situacions complexes del seu dia a dia com a professionals  i millorar el propi benestar emocional. I és que la seva professió, atendre a persones en situació de dependència, requereix tenir una bona dosi d’intel·ligència emocional. Amb aquesta sessió pràctica vam començar un nou repte al mòdul de Síntesi: cada estudiant prepararà i dinamitzarà una sessió adreçada als seus companys i companyes de classe per aprendre a cuidar-se com a professionals, fer front a l’estrès, gestionar les emocions.

Paral·lelament, des del mòdul de Suport domiciliari, han començat la unitat formativa de Gestió i administració de la llar i amb ella un nou projecte: dinamitzar tallers de cuina per a un grup de joves amb diversitat funcional de l’Associació La OKA de Terrassa, al carrer Prat de la Riba 112 (Associació a favor dels discapacitats). El dimecres 16 de novembre van fer el primer taller de 10 que realitzaran setmanalment fins al mes de febrer. El primer plat que els han ensenyat a cuinar ha estat una amanida de pasta. Va tenir molt d’èxit. Hi va haver molt bon ambient de treball, col·laboració i participació tant per part dels usuaris  com dels nostres alumnes.