Activitats de les cooperatives dels CFGS

L’alumnat de 2n del CFGS d’Educació Infantil i d’Integració Social del centre han realitzat vàries activitats al llarg del curs per tal de recollir diners per una entitat benèfica. La creació de cooperatives d’alumnes és una experiència innovadora on l’alumnat, amb la col·laboració del professorat, creen una empresa cooperativa amb els valors i funcionament democràtic que li són propis. A través del learning by doing es fomenta a aprendre a constituir i gestionar una empresa cooperativa de forma simulada. Al no pagar impostos, una part dels beneficis que es generen per les cooperatives d’alumnes han d’anar destinats a solidaritat (ONG o entitat no lucrativa) o bé a millores en l’entorn on s’ubica el centre educatiu.

En el cas del CFGS d’Educació Infantil han fet una cerca d’entitats que treballen en pro de la infància i han organitzat diferents activitats com berenars, sorteigs i una jornada lúdica per infants entre d’altres.  Els diners recollits per part de 2nA han anat destinats a la Fundació Small (@fundacionsmall), una entitat que treballa perquè els infants amb càncer i les seves famílies tinguin més i millors recursos durant la seva estada hospitalària. Pel que fa a 2nB, els diners recollits han anat destinats a la Fundación Soñar Despierto (@fsdespierto) que treballa perquè tots els infants i joves tinguin les mateixes oportunitats, acompanyant a menors en risc d’exclusió social.

A les cooperatives d’Integració Social s’han fet berenars, sortejos i venda de bosses decorades per commemorar el 8M, dia de la dona. Els diners recaptats per 2nA s’han destinat a Arrels fundació (@Arrelsfundacio), entitat que treballa per fer possible que no hi hagin persones dormint al carrer. Els de 2nB s’han donat a l’associació La Oka (@laoka2013) compromesos amb la integració social i laboral de joves amb capacitats diverses i contribuint per a que tinguin la màxima autonomia possible. La Oka és una entitat amb la que el centre col·labora amb diversos projectes.

Enhorabona per la bona feina feta i per haver destinat 1.279 € a entitats socials!