Som Montserrat Roig!

Ja som aquí!

Les portes obertes han tornat al Montserrat Roig en format presencial després d’uns anys difícils. Enguany les famílies han pogut tornar a gaudir de les nostres instal·lacions, l’acollida al vestíbul i la presentació del projecte de centre.

Les famílies van tenir l’oportunitat de visitar les diferents mostres i explicacions de projectes i activitats dutes a terme pels departaments educatius del centre de mà dels millors guies, el nostre alumnat voluntari. Els docents, també voluntaris, han esperat a cada àrea que les famílies els visitessin per fer una gran demostració de la capacitat educativa del centre.

Tot l’institut fa el possible per involucrar-se en les jornades de PO perquè aquestes visites són una oportunitat per compartir el projecte, el funcionament, la identitat del centre, l’equip educatiu, l’alumnat, les matèries i els projectes, i les instal·lacions. No només volem informar sinó també comunicar i destacar la part més vivencial d’allò que fem i per què ho fem.

Esperem que les famílies que ens han visitat s’hagin sentit satisfetes i orgulloses de dir que les seves filles i els seus fills aniran al Montserrat Roig.

Algunes de les coses que més agraden del Roig són:

• El temps de lectura.

• Les activitats extraescolars (vòlei, bàsquet, ping-pong, ball i bàdminton).

• La presència de la tecnologia a l’aula.

• Celebrar dies especials com Sant Jordi o el 8 de març.

• Les xerrades divulgatives per millorar els nostres coneixements i preparació per a les nostres experiències de vida.

• El pati sense pilota i les activitats alternatives que se’ns proporcionen com les cordes, els jocs de taula, el rocòdrom, la bibliomòbil.

• El grup de cant.

• Els desdoblaments que permeten una educació més personalitzada i on desenvolupem activitats diferents i més dinàmiques.

• Que l’institut porti el nom d’una dona tan important com la Montserrat Roig.

Què van presentar els diferents departaments?

• Llengua catalana i literatura: les lectures i la bibliomòbil.

• Aula d’acollida: les Parelles lingüístiques.

• Lengua castellana y literatura: el concurs literari i sortides als teatres.

• Langues étrangères/Foreign languages: projectes internacionals i intercanvis educatius

• Orientació: explicació de l’atenció a la diversitat del centre (SIEI, SIAL…).

• Geografia i història, i economia: explicació del mural de les Stolpestein i de les sortides.

• Matemàtiques: les Proves Esprint i les Proves Cangur. Mostra de proves i d’exercicis.

• Ciències: activitats “De la pràctica a l’aprenentatge!”, “Experimentem al laboratori” i exposició de diferents activitats i pràctiques.

• Música: una mostra dels projectes musicals.

• Visuals i plàstica: activitat “L’art a Terrassa” i una exposició de treballs.

• Educació Física: “Esports per a tothom: bàdminton d’extraescolars”.

• Tecnologia: el Projecte de robòtica i maquetes que es fan al llarg de l’ESO.