Estada JobShadowing de Professorat d’FP a França

Professorat del Departament de Comerç ha gaudit d’una estada job shadowing i docència, al Lycée Pierre Bayle de Sedan (França).

Al llarg de cinc dies, Montse i Adrià han pogut conèixer de primera mà el sistema educatiu d’FP a França.

L’equivalent de la nostra FP són els BTS francesos, Brevets de Technicien Supérieur. Conegudes com a carreres no universitàries de 2 anys, disponibles a més de 80 camps laborals, i enfocades cap a una professió concreta. L’experiència ha estat molt enriquidora. Per una banda, participant directament en el funcionament de la classe en diferents matèries com llengua anglesa, economia i comunicació intercultural.

Han pogut interactuar amb l’alumnat de l’aula i conèixer les seves impressions sobre els diferents estudis. El viatge ha permès, també, retrobar-se amb una alumna del Montserrat Roig, que actualment està fent l’estada Erasmus+ d’estudis al Lycée Pierre Bayle de Sedan, la qual fa una valoració molt positiva.

La valoració del job shadowing és molt positiva, ja que permet obtenir una altra visió de les possibles dinàmiques a classe i funcionament d’un centre educatiu. És la millor manera de conèixer i aprendre el funcionament del sistema educatiu en altres països d’Europa i així poder aplicar molts d’aquests coneixements al nostre sistema per tal d’oferir una millor educació.

Per descomptat, afegim que l’acollida i acompanyament per part del professorat de Lycée, tot i ser una setmana complicada per circumstàncies externes al centre, ha fet que s’hagin sentit com a casa durant uns dies.

Merci beaucoup pour tout et à bientôt!!

Montse i Adrià

Professorat del departament de comerç.

Estades fetes amb fons europeus dins del projecte de mobilitat del centre.