Estada de professorat d’FP a Graafschap College

Aquesta setmana (del 2 al 6 d’octubre) els professors del Departament de Serveis a la Comunitat, la Núria Esteba i el Marc Miralles, hem estat fent una estada (job shadowing) al Graafschap College de Doetinchem, Països Baixos.

Al llarg d’aquests cinc dies, hem pogut conèixer de primera mà el sistema educatiu d’FP als Països Baixos, participar en algunes classes, assistir a tallers professionals adreçats a educadors en actiu (llengua de signes holandesa, massatge infantil, trastorns del llenguatge, dibuix infantil entre d’altres) i visitar centres de pràctiques i d’implementació dels diferents projectes que l’alumnat ha de realitzar al llarg de la seva formació.

L’experiència ha estat molt enriquidora. Per una banda, participant directament en el funcionament de la classe en diferents matèries com habilitats socials i mediació, cuina, expressió i comunicació. Hem pogut interactuar amb l’alumnat de l’aula i conèixer les seves impressions sobre els diferents estudis. Per altra banda, hem pogut visitar diferents centres i entitats col·laboradores on l’alumnat realitza diversitat de projectes, reptes i pràctiques professionals. En aquests centres hem pogut parlar tant amb els usuaris, alumnat i tutors i així tenir una visió global de com es duen a terme les accions d’aprenentatge.

El viatge ha permès, també, visitar a l’alumnat que actualment està fent l’estada Erasmus+ a Amsterdam, fent un seguiment i valoració de la seva estada amb els seus tutors i reunir-nos amb la resta d’entitats que col·laboren amb l’Institut Montserrat Roig.

La valoració del job shadowing és molt positiva, ja que permet obtenir una altra visió tant de la tasca docent com per part de l’alumnat. És la millor manera de conèixer i aprendre el funcionament del sistema educatiu en altres països d’Europa i així poder aplicar molts d’aquests coneixements al nostre sistema per tal d’oferir una millor educació.

Per últim, afegim que l’acollida i acompanyament per part del professorat del Graafschap College ha fet que ens hàgim sentit com a casa.

Hartelijk dank en tot de volgende keer!

Núria i Marc

Professors de Serveis a la Comunitat

Estades fetes amb fons europeus dins del projecte de mobilitat del centre.