Ens visita el Lycée Pierre Bayle – ERASMUS+

Aquesta setmana passada, l’institut ha rebut la visita de dos representants del Lycée Pierre Bayle de la ciutat francesa de Sedan.

El Lycée Pierre Bayle, actualment és el principal #erasmus partner per al Cicle Formatiu de Comerç Internacional, amb qui des de fa 10 anys, hem enllestit més de 40 mobilitats entre alumnat en pràctiques i estudis, i també professorat.

Aquesta setmana hem iniciat la gestió per la nova coordinació de currículum de comerç internacional per garantir en els futurs anys, la mobilitat d’alumnat en estudis al segon curs d’aquest cicle formatiu.

També hem engegat conjuntament una col·laboració amb la patronal CECOT per la inserció d’alumnat d’aquests estudis a empreses associades, amb la finalitat de garantir tant la formació del nostre alumnat, com també els serveis i professionalitat que aportaran els joves a les empreses.

Aquesta visita, també ha servit per fer el seguiment de dos alumnes del centre francès, que actualment estan fent pràctiques del cicle formatiu a dues empreses de la ciutat de Rubí al sector del comerç internacional. La rebuda

d’aquestes empreses, amb els protocols establerts per la COVID, ha servit per confirmar l’aprofitament i la bona feina feta per l’alumnat durant la seva estada.

La presència de Celine Mallet i Robert Robles, professors de comerç internacional i organitzadors de la mobilitat internacional del seu alumnat, ha servit per motivar i transmetre al nostre alumnat del primer curs del cicle formatiu de referència, els beneficis d’aquestes estades a l’estranger. Ben engrescat, ja tenim força candidats per començar el curs vinent amb aquestes mobilitats de manera recíproca.

A més a més, el Lycee Pierre Bayle gestionarà l’acollida a empreses franceses a 3 alumnes durant la seva estada en pràctiques a partir del mes d’abril d’aquest mateix curs. Així mateix, acollirà a dos professors del nostre centre, en formació i docència per millorar les competències i habilitats d’aquests.

A hores d’ara ja hem signat l’acord interinstitucional que ens ratifica com a socis per fer mobilitats dins de l’àmbit ERASMUS+ durant els propers 5 cursos.

Escolta l’entrevista que els hi hem fet al nostre Radio-Podcast.