Continguts

Els mòduls professionals dels que consta aquest cicle formatiu són els següents:

• MP1 Organització de l’atenció a les persones en situació de dependència

Es centra en l’organització de l’atenció a persones amb dependència: els aspectes bàsics sobre l’execució de la intervenció (PAI, protocols, etc), els tipus d’establiments i recursos, els productes de suport, la prevenció i seguretat en l’accessibilitat als espais, així com la documentació relativa a l’atenció a la dependència.

• MP2 Atenció sanitària

Es centra en les intervencions assistencials bàsiques per satisfer les necessitats de moviment, nutrició i eliminació i manteniment de les condicions higiènic-sanitàries de les persones en situació de dependència.

• MP3 Atenció higiènica

Té com a objectiu fomentar l’aprenentatge de coneixements relacionats amb les intervencions assistencials bàsiques per satisfer les necessitats d’higiene i manteniment de les condicions higiènic-sanitàries de les persones en situació de dependència.

• MP4 Atenció i suport psicosocial

Té com a objectiu ser un instrument que aporti, de manera estructurada i pràctica, tots els continguts necessaris per prestar una atenció i un suport psicosocial efectius a les persones usuàries.

• MP5 Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència

Es detalla el que és l’autonomia personal i la dependència i s’estudien les principals característiques i necessitats que presenten els col·lectius amb els que podrà treballar el tècnic en atenció a persones en situació de dependència: persones grans, persones amb malaltia mental, discapacitat intel·lectual i discapacitat física.

• MP6 Teleassistència

Té com a objectius donar a conèixer el servei de teleassistència i quin són els seus potencials usuaris. A més capacita al tècnic en atenció a la dependència a treballar com a operador/a en aquest servei.

• MP7 Suport domiciliari

Es centra en l’adquisició d’habilitats i tècniques, en l’atenció i suport a les persones usuàries i les seves famílies, dins del domicili: organització del treball domiciliari (Pla de Treball), i gestió i administració de la llar (alimentació, economia domèstica, neteja de la llar i de la roba, etc).

• MP8 Suport a la comunicació

S’estudien els sistemes per facilitar la comunicació de persones amb trastorns del llenguatge, la comunicació o la parla.

• MP9 Destreses socials

Té com a objectiu conscienciar de la importància de les relacions humanes, en l’equip de treball i amb les persones usuàries, proporcionant tots els recursos necessaris per millorar la competència social.

• MP10 Primers auxilis

Es centra en les primeres actuacions o cures que ha de portar a terme una persona davant situacions lleus o d’urgència i/o emergència abans de l’arribada dels serveis d’emergència.

• MP11 Formació i orientació laboral

Proporciona la formació necessària per a que l’alumne pugui inserir-se professionalment i desenvolupar la seva carrera professional al sector corresponent.

• MP12 Empreses i iniciativa emprenedora

Proporciona la formació necessària per desenvolupar la pròpia iniciativa en àmbit empresarial i el foment de l’autoocupació.

• MP13 Anglès tècnic

Té com a objectiu l’aprenentatge del vocabulari tècnic relacionat amb el sector professional del cicle i adquisició de les eines necessàries per a desenvolupar-se en l’àmbit laboral.

• MP14 Síntesi

Permet culminar la integració dels continguts adquirits al llarg del cicle elaborant una proposta d’intervenció a un cas pràctic en petit grup de forma col·laborativa i cooperativa.

• MP15 Formació en centres de treball

Són pràctiques formatives no laborals que realitza l’alumnat en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen l’institut, l’alumne i l’empresa. Pretén posar en joc les competències desenvolupades al llarg de tot el cicle en un entorn de treball real. Mòdul presencial de 383 hores en un centre de treball (pot ocupar més d’un semestre, segons les hores que s’hi puguin dedicar)