Ens expliquen l’incendi de l’Horta de St. Joan

El dimecres 14 de novembre van venir en Josep i en Jaume, dos bombers de la Generalitat, que van explicar als alumnes de 1r què els va passar fa quasi deu anys a l’incendi forestal a l’Horta de Sant Joan. En Josep va tenir cremades greus i en Jaume hi va perdre el seu fill.

En Josep fa 20 anys que fa de bomber. Als 18 anys ja començava a ajudar els bombers i després ja va veure ben clar que també volia ser bomber. I en Jaume, va perdre el seu fill ja que era bomber i va morir a l’incendi.

L’incendi, va ser provocat per dos joves que voltaven pel bosc, van veure una pila de llenya seca i per fer una broma la van encendre però això no va acabar com ells es pensaven. Va acabar cremant 24 o 25 hectàrees i amb la mort de 5 bombers i 2 molt ferits greus. Els reforços aeris no podien ajudar, ja que era una zona muntanyosa i feia molt vent.

Després d’aquesta tragèdia, en Jaume va voler escriure un llibre, però van acabar fent un documental, “El gran silenci. Horta de Sant Joan” ja que no se n’havia parlat quasi gens. El documental té una durada d’1 hora i 30 minuts. Després de l’explicació resumida, els nens i nenes de 1r d’ESO els van fer una sèrie de preguntes. També van parlar de l’incendi de Califòrnia, i les mesures de seguretat que podem desenvolupar, i més informació diversa com que els bombers fan servir una aigua que conté uns productes perquè no s’evapori tant de pressa.

Clara Padrisa i Joan Homs (2n d’ESO)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>