Matemàtiques ESO

L’acord final del Departament de matemàtiques sobre els criteris d’avaluació, recuperació i promoció de l’assignatura de matemàtiques als cursos d’ESO és el següent:

Nota final de trimestre

Per poder aprovar el trimestre és imprescindible que l’alumne disposi del dossier complet del crèdit i una actitud positiva. Aleshores la nota final de cada trimestre s’obté fent la mitjana ponderada següent:

• Les proves escrites tenen un pes del 70%
  • La realització dels exercicis, el comportament i l’actitud a classe tenen un pes del 30%

Recuperacions

1r trimestre: Pels volts de les vacances de Nadal
2n trimestre: Pels volts de setmana santa.
3r trimestre: L’última setmana del curs.

Durant l’última setmana de curs es proposaran exàmens i/o treballs, ja sigui per recuperar o per pujar nota de cara a l’avaluació final.

Els alumnes que no superin l’assignatura tenen un examen i/o un dossier per poder recuperar l’assignatura al setembre.

Els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO que tenen la matèria pendent de cursos anteriors tindran l’opció de recuperar-la durant el curs. S’informarà oportunament del dia, hora i manera de fer-ho. Si s’ha aprovat un curs s’aproven automàticament els cursos anteriors que estiguin suspesos.

Nota final

En el cas de tenir els tres trimestres aprovats es fa la mitjana de les notes finals de cada trimestre.
Si queda un trimestre suspès amb nota no inferior a 3 i els altres dos aprovats, també es fa la mitjana de les notes finals de cada trimestre. En qualsevol altre cas es suspèn l’assignatura.

A l’hora d’arrodonir la nota final es tindrà en compte l’evolució de les qualificacions trimestrals de l’alumne al llarg del curs.