Premi Ciutat de Cornellà

El nostre centre ha rebut el Premi d’Humanitats com a reconeixement a la seva trajectòria educativa al llarg dels 31 anys d’existència…

El dia 11 de març a les 20,30 hores a l’Auditori es va celebrar l’acte de lliurament dels Premis Ciutat de Cornellà en la seva setena convocatòria. Com ja vam anunciar, el nostre centre va rebre el Premi d’Humanitats com a reconeixement a la seva trajectòria educativa al llarg dels 31 anys d’existència.
Adjuntem el discurs d’agraïment per l’atorgament del premi i volem destacar també els elogis que vam rebre públicament per part d’una empresa que ha anat rebent alumnat del nostre centre i els elogis que vam rebre per part de l’Alcalde de la ciutat.
Tota la comunitat educativa s’ha de felicitar per la concessió d’aquest guardó.

fotografies de l’activitat
  DISCURS D’AGRAÏMENT

Alcalde, membres del Jurat, senyores i senyors,

En nom de la comunitat educativa de l’Institut Miquel Martí i Pol vull agrair la concessió d’aquest premi que atorga l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat.

Un premi que ens honora com a centre educatiu integrat a la ciutat i que ve a reconèixer la tasca pedagògica i innovadora desenvolupada al llarg de 31 anys per professionals, alumnes i famílies.

El nostre institut el van encetar un grup de professors i professores il•lusionat amb la seva feina, compromès amb una educació humanista i que volia aplicar noves metodologies de renovació pedagògica. Aquest camí ha marcat des d’aleshores el nostre esdevenir acadèmic i organitzatiu fins arribar al dia d’avui en què l’Institut Miquel Martí i Pol ha iniciat l’aplicació d’un pla estratègic que li ha de permetre completar amb èxit el procés de qualitat i millora en què es troba immers.

Al Martí i Pol, que ha estat un centre viu i en contínua evolució, desenvolupem tota una sèrie d’iniciatives que tenen una incidència directa en la nostra tasca professionalitzadora i formativa de l’alumnat. Tot va començar al barri del Pedró, a l’antiga fàbrica de Tubos Bonna, on va néixer el centre de Formació Professional Cornellà-2. L’any 1987 vam inaugurar les actuals instal•lacions al barri Riera, l’any l995 es van començar els nous estudis d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Justament aquest curs, estem vivint una important ampliació per tal d’acollir amb qualitat els diversos ensenyaments que tenim assignats.

Des d’aquí, un record també per al poeta Miquel Martí i Pol, que ens va cedir el seu nom des de l’any 1983. Per a nosaltres ha estat una referència com a poeta provinent del món del treball i com a treballador incansable de la poesia i la cultura, compromès amb el seu país i la seva gent.

Considerem el premi un homenatge a totes les persones vinculades al centre al llarg d’aquests anys que, impregnant-se de la nostra filosofia, avui en dia escampen amb orgull el nostre nom i el de la nostra ciutat.

Acabo. Gràcies novament per la concessió del premi i encoratgem l’Ajuntament de Cornellà a continuar amb aquesta convocatòria que ve a guardonar persones i institucions que dia a dia treballem per millorar la ciutat de Cornellà.
.