CONFERÈNCIA ARQUITECTURA D’ENERGIA POSITIVA

Josep Bunyesc

Aquest dijous 13 de desembre vàrem poder gaudir del les conferències de Sergi Sebastià de Fustes Sebastià (www.sebastia.eu , @eSebastia) i de Josep Bunyesc, arquitecte (www.bunyesc.com), sobre l’ARQUITECTURA D’ENERGIA POSITIVA.

Aquest tipus de  construcció es basa en el disseny d’edificis buscant que siguin autosuficients energèticament i inclús sent capaços de generar més energia de la que consumeixen. Això ho aconsegueixen dissenyant els edificis sostenibles energèticament, aprofitant al màxim l’energia solar (com a font d’energia tèrmica i d’energia elèctrica mitjançant plaques fotovoltaiques) i evitant pèrdues energètiques amb un bon aïllament, i on la fusta esdevé un material fonamental que l’està portant a convertir-se en el material amb més futur per a la construcció, donades les seves característiques físico-mecàniques i a la seva sostenibilitat mediambiental, ja què és renovable i amb una petja de carboni nul·la o molt menor que la resta de materials de construcció.

A més dels nostres alumnes, varen assistir a la jornada alumnat y professorat dels Instituts Josep Brugulat de Banyoles, Escola Industrial de Sabadell i Escola del Treball de Barcelona

Miquel Sebastià en el centre