Carboschools (Sanitat)

Projecte Europeu CARBOSCHOOLS-CO2

Des del Cicle Formatiu de Salut Ambiental, del Departament de Sanitat, com a activitat del crèdit de Contaminació atmosfèrica participem al Projecte Europeu CARBOSCHOOLS-CO2 que pretén la participació d’alumnes, professors i investigadors en l’estudi de la ciència del carboni.

Concretament, des del Laboratori del Clima del Parc Científic de la UB, a Barcelona es coordinen una sèrie de Centres de Secundària que efectuen la mesura del CO2 atmosfèric, per conèixer la seva distribució a l’atmosfera, relacionant-la amb les fonts emissores, els embornals, i les condicions atmosfèriques.

A banda d’aquesta activitat, existeixen dos punts de mesura en continu situats al Museu de Mataró i al mateix Parc Cientific. Aquestes mesures sortiran publicades al web "school CO2-web" juntament amb les efectuades en altres punts d’Europa.

Calendari d’activitats en les que participarem:

11 de febrer : recorregut pel Parc Agrari del Baix Llobregat, per establir els punts de mesura.

12 de febrer : xerrada sobre l’activitat i taller d’utilització dels parells de mesura, per part dels experts del Laboratori del Clima.

16 d’abril: sortida amb els alumnes per realitzar les mesures

juny: sense data encara, Jornada per posar en comú els resultats de tots els Centres, amb la presentació de les dades per part dels alumnes.

Més informació a: http://www.carboschools.org/