Les aps i la biblioteca escolar

Com aconseguir una vinculació de l’alumnat amb la biblioteca, sobretot a cursos de segon cicle de l’ESO? L’alumnat de 1r d’ESO, arriba a l’institut molt motivat sobretot amb les diferents activitats que es proposen des de la biblioteca escolar: il·lustra la teva portada, jo llegint, punt de llibre lector, etc; però a mesura que va passant el curs es van perdent les ganes i la il·lusió, i quan arriben a segon cicle i a quart la motivació baixa en picat. Gràcies a l’APS, hores que han de fer l’alumnat de 4t d’ESO a la comunitat, hem aconseguit que un seguit d’alumnes de 4t d’ESO estiguin motivades i contagiïn aquesta alegria a l’alumnat de primer de l’ESO. Durant unes quantes setmanes han  tingut cura de l’scrabble en català, preparant les taules, explicant el joc als alumnes, comprovant els punts, etc. Una altra activitat molt ineressant, ha estat presentar el booktrailer que elles van realitzar quan feien 1r d’ESO a l’hora de lectura, perquè serveixi d’exemple per a l’alumnat. Han convertit la biblioteca en un agent dinamitzador i alegre. Un altre dia, al pati de la biblioteca i de manera espontània es va convertit en una pista de ball.

Un altre grup de l’APS, ha ajudat a recollir i recuperar els llibres de les aules i també ha fet ja el repartiment de llibres per l’any vinent de la biblioteca a l’aula per a 1r d’ESO. L’alumnat de 1r d’ESO, ja tindrà quan arribi, una petita biblioteca a l’aula per a l’hora de lectura.

Amb totes aquestes iniciatives s’intenta aconseguir que la biblioteca sigui una font de referència per a la lectura, però també un centre cohesionador i dinamitzador de l’institut.