Reimagina’t – Vídeos liures de sexisme

L’alumnat de 2n d’ESO ha participat en el concurs Reimagina’t, una iniciativa de l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació que impulsa la creació i la difusió de vídeos lliures d’estereotips sexistes realitzats per joves i dirigits al públic jove.

Hem treballat què són les cures i per grups han creat un vídeo per compartir la seva visió sobre la necessitat de cuidar:  cuidar als i les altres, cuidar el planeta i els diferents éssers vius que l’habiten, cuidar-se a un/a mateix/a.

Hem tractat conceptes que cal conèixer per identificar el sexisme en la publicitat i en diferents contextos de la vida. Parlant del masclisme, del racisme, del feminisme i de la diferència entre sexe i gènere, per després visionar i analitzar publicitat i veure si tenia components sexistes. Tot aquest glossari treballat s’ha tingut present per crear els vídeos “Et cuido, em cuides, cuidem”  lliures de sexisme.

Us presentem els treballs realitzats

Llibertat de joc

Cal tenir cura per a que el nostre lleure i joc el gaudim en igualtat de condicions noies i nois. Per això, continuarem lluitant per trencar els estereotips de gènere i les desigualtats, amb el diàleg, sabent dir que no, fent pinya i reflexionant.

Amic tòxic! No!

Existeixen relacions d’amistat tòxiques, que ens condicionen, ens controles i ens aïllen del nostre entorn. Quan detectem aquests comportaments, compartim-los amb els amics i cuidem-nos tallant amb aquestes relacions tòxiques. També és important cuidar les amistats i quan veiem que no actúen bé ajudem-los a millorar les relacions amb els altres.

Cuidem a grans i petits

Tinguem cura dels grans i els petits, àvies, avis, mares, pares, i dels infants. Però tenint en compte les cures i les relacions des de la diversitat afectiva-sexual i de gènere. Intentem també trencar amb els estereotips masclistes, on la dona ha de ser l’encarregada de tenir cura de les altres persones. A més, hem volgut mostrar la importància de la corresponsabilitat en les famílies per tal de que tots tinguem les mateixes oportunitats.

Ara més que mai

Ara, més que mai amb temps de pandèmia, les expressions dels nostres companys i companyes queden parcialment ocultes per la mascareta, per això, cal mirar-nos als ulls per esbrinar com es senten i tenir cura d’ells.

Compta amb mi

Els companys ens hem de cuidar ajudant-nos. Tots tenim necessitats diferents i entre tots ens podem donar un cop de mà. Compta amb mi és el que hauríem de dir tots els companys per cuidar-nos entre nosaltres.

SOS(tenibilitat)

És necessari tenir cura del medi ambient, del planeta i els seus recursos. Per això volem mostrar com des de l’escola, canviant petits hàbits podem contribuir a tenir un món més sostenible. SOS és un crit d’auxili amb propostes per salvar el planeta.

Felicitem a tot l’alumnat pel compromís i el treball realitzat en aquest projecte!