CINQUENA JORNADA DEL PROJECTE TUTORIA ENTRE IGUALS

El dimecres 20 de febrer els alumnes de 1er i 3er d’ESO del nostre institut van participar en la cinquena sessió del Programa Tutoria Entre Iguals (TEI).  Aquesta sessió, que va tenir una durada de dues hores (de 9 a 11h), va estar dinamitzada per l’equip del Departament d’Orientació Educativa i per les tutores i tutors de 1r i 3r d’ESO. Les activitats proposades van tenir un doble objectiu:

Objectiu 1. Fer un exercici d’autoavaluació per part dels propis alumnes,  en relació a com s’està desenvolupant el programa TEI fora de les sessions planificades; posant especial èmfasi en l’anàlisi de la relació entre els tutors i les tutores (alumnes de 3er) i l’alumnat tutoritzat (Alumnes de 1er).

Objectiu 2. Fer el retorn dels resultats dels qüestionaris de valoració de les sessions TEI del primer trimestre que vam passar als i a les alumnes en la darrera jornada; amb la intenció de parar-nos en aquest “viatge”, per tal de visualitzar el que ens queda de trajecte i reconduir-lo amb noves dinàmiques més ajustades a les demandes i necessitats de l’alumnat.

La jornada va estada marcada per diferents activitats, entre les quals cal destacar la realització d’un qüestionari d’autovaloració, en què es va convidar a l’alumnat a fer un exercici d’introspecció i d’autocrítica en relació a la seva participació en el programa TEI; i la dinàmica “Word Cafè” en què per uns minuts l’aula es van convertir en una cafeteria amb diferents taules, on es convidava a les diferents parelles TEI a seure i a prendre un suc mentre parlaven de diferents temàtiques: família, amics, institut i aficions.

De nou, valorem positivament aquesta cinquena jornadai agraïm plenament la implicació tant de l’alumnat com del professorat que hi ha participat.

Finalment, informar-vos que la propera sessió TEI tindrà lloc el dijous 4 d’abril i que també estem treballant en l’organització d’una sortida a finals de maig amb l’alumnat TEI de 1r i 3r.