8M Dia Internacional de les Dones

Compartim amb vosaltres les activitats que enguany ens han servit per reivindicar el Dia de la dona treballadora. Aprofitem  per agrair la seva implicació a la Comissió Lila i la comunitat educativa!

Durant el dia d’avui, al pati hem dut a terme la lectura d’un manifest, hem recitat poemes i hem escoltat música en directe. De la mà de l’alumnat de 3r i 4t hem escoltat versions de cançons com ara “I tu, sols tu”, “Ay, Mamá”, “La Puerta Violeta” o “Girls just wanna have fun”.

Així mateix s’han habilitat plafons que restaran al hall per tal que l’alumnat pugui deixar comentaris i punts de vista sobre la diada. També hem pogut veure durant tot el matí un audiovisual que l’alumnat de Projecte futur ha fet sobre l’ús sexista del llenguatge i les opcions que podrien fer la llengua més inclusiva.

Però les activitats no s’acabaran avui, sinó que duraran tota la setmana amb altres iniciatives com  les que anotem a continuació:

La Comissió Lila dins del PAT del centre ha proposat el visionat de diferents vídeos a les tutories  sobre el per què del Dia de la dona o què significa ser dona en la societat actual. A més, s’ha ofert a l’alumnat material gràfic sobre dones que han assolit reconeixement al llarg de la història. L’objectiu  de les activitats proposades és generar reflexió i debat sobre l’estat de la qüestió.

Durant aquesta setmana també altres matèries s’han afegit a commemorar el 8M  com és el cas de l’anglès i la VIP de 2n cicle que estan realitzant infografies i exposicions orals sobre dones científiques. També al batxillerat, la Biologia i  la Filosofia, a 2n, i les llengües, a 1r, realitzaran activitats per tal de mostrar models femenins en àmbits on els referents són majoritàriament masculins.

Finalment, durant aquesta setmana la biblioteca de l’institut us convida a veure l’exposició de llibres en commemoració del Dia de la dona i a poder demanar en préstec llibres sobre aquesta temàtica. També des del bloc de la biblioteca podreu accedir a una antologia de poesia catalana escrita per dones  que es va fer des de Llengua catalana i literatura de segon cicle. Us animem a fer-hi un cop d’ull!