Els de 1r de Batxillerat aprenen a detectar notícies falses en la sortida a la Universitat de Vic

Els alumnes de 1r de Batxillerat van sortir divendres passat per visitar la Universitat de Vic. Es tractava d’una sortida programada des de principi de curs, per viure “in situ” com és una jornada d’aprenentatge en una de les universitats de prestigi de Catalunya. Entre altres especialitats, la UVic ofereix estudis de Periodisme i Comunicació Audiovisual, i es tractava de fer arribar al futur alumnat les propostes didàctiques i la tecnologia més innovadora.

Després de la presentació, i abans d’un reconfortant esmorzart, els alumnes van assistir a una xerrada. Es tractava de posar èmfasi en la verificació que cal fer de la informació, i per això els van ensenyar a buscar d’on provenen imatges o veracitat de notícies mitjançant comandes al cercador d’internet. També a localitzar llocs al maps a partir d’imatges.

Pel que fa al tractament de les imatges per a la televisió, els alumnes van aprendre els diferents enquadraments de càmera, en una sessió participativa. També van poder captar la importància de vendre un objecte o representar diferents imatges davant d’una càmera.

Abans d’acabar la visita, van assistir al rodatge d’un programa televisiu sobre la necessitat de legalitzar les xarxes socials per als menors de 16 anys, una qüestió d’actualitat ara que països com França o Austràlia hi han posat normes més restrictives.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut