INFORMACIONS DIVERSES CURS 2022-2023

Benvolgudes famílies,

Com molts de vosaltres ja sabreu, hi ha hagut un canvi en l’equip directiu de l’institut i des del dia 1 de juliol hem començat a treballar per tal d’implementar els principis del nostre projecte de Direcció i, alhora, començar a aplicar el nou currículum, per tant, de cara al curs 2022-2023, percebreu alguns canvis estructurals i metodològics tant a l’ESO com al Batxillerat.

Per una altra banda, després de dos cursos convivint amb mesures sanitàries front la pandèmia COVID, començarem el curs amb normalitat i això ens permetrà tornar a reprendre els projectes i els trets d’identitat de l’institut.

Enguany volem compartir amb vosaltres algunes novetats que són rellevants atès que afecten al centre i, en conseqüència, a tota la comunitat educativa:

• Avançament de curs: El curs s’inicia el dia 7 de setembre a tots els centres d’ESO i Batxillerat.
  • Aplicació nova llei educativa LOMLOE: Als instituts hem de començar a aplicar la nova llei educativa LOMLOE, si més no, als cursos senars (1r i 3r d’ESO i 1r de Batxillerat), però d’acord amb el nostre Projecte de Direcció també aplicarem canvis a 2n i 4t d’ESO.
  • Reduccions de ràtios a les aules: Un dels objectius del nostre projecte és la reducció de la ràtio en totes les matèries, de manera que hem invertit les hores del professoart en obrir un nou grup per a cada nivell de l’ESO i no s’excediran els 25 alumnes per grup.
  • Ampliació de grups: Des del Departament d’Educació ens han comunicat que a l’institut La Mallola hi haurà un grup més de 1r d’ESO, com ja havia passat en cursos anteriors. Aquesta novetat ha comportat una nova redistribució d’espais que hem anat fent aquests dies.
  • Sortides i viatges: Es reprendran algunes sortides i viatges curriculars i lúdiques que havien quedat aparcades per la pandèmia. Més avall us informem de les primeres que farem.

Dir-vos que l’avançament de l’inici de curs ha vingut acompanyat amb l’anticipació dels nomenament de nou professorat del curs 2022-2023. És per això que, durant els primers dies de juliol, tot el Claustre hem estat treballant perquè el dia 7 de setembre estigui tot a punt per començar.

A continuació us detallem el calendari i l’horari per al curs 2022-2023:

• El curs escolar per als alumnes, començarà dimecres 7 de setembre de 2022 i finalitzarà el 20 de juny de 2023.
  • L’horari lectiu per a tot l’alumnat tant d’ESO com de Batxillerat serà de 8.15 a 14.45 amb un esbarjo d’11.15 a 11.45.
  • L’alumnat serà rebut progressivament durant els tres primers dies lectius amb una lleugera modificació de l’horari marc:
1r i 2n d’ESO 3r i 4t d’ESO 1r i 2n Batxillerat
7 de setembre 9.15-13.45
8 de setembre 8.15-14-45 9.15-13.45
9 de setembre 8.15-14-45 8.15-14-45 9.15-13.45
  • Hi haurà dos dies en què l’horari serà modificat, per ser dies especials: 21 de desembre de 2022 i 20 de juny de 2023.
  • Les vacances de Nadal seran del 22 de desembre de 2022 al 8 de gener de 2023 (ambdós inclosos).
  • Les vacances de Setmana Santa seran del 3 al 10 d’abril de 2023 (ambdós inclosos).
  • Els 4 dies festius de lliure disposició aprovats pel Consell Escolar Municipal seran:
    • 5 de desembre de 2022
    • 20 de febrer de 2023
    • 17 de març de 2023
    • 2 de juny de 2023

També informar-vos que el dimecres 21 de setembre és festa local a Esplugues de Llobregat.

SORTIDES DESTACADES

• Sortida de convivència 29-30 de setembre de 2022: els grups de 1r i 2n d’ESO encetaran el curs amb una sortida de 2 dies (1 nit) per tal d’engegar el Pla d’acció tutorial de cada grup. Pròximament us enviarem la informació sobre el contingut de la mateixa i el pagament.
  • Sortida de la castanyada 25 d’octubre: tots els grups des de 1r d’ESO fins a 2n de batxillerat faran una sortida de cohesió de la qual informarem un cop hàgim començat el curs.

Els primers dies de setembre rebreu més informació de caire organitzatiu: gestió d’entrades i sortides, normativa del centre, etc.

Ara sí és hora de descansar i carregar piles per començar un nou curs!

L’equip directiu, el claustre de professors i professores, el personal d’administració i serveis i l’AFA de l’institut us desitgem a tots i a totes que gaudiu d’un molt bon estiu.

Ens veiem al setembre!

Equip directiu

INS La Mallola

1. admin Autor de l'article

Bona tarda, aquest matí l’AFA ha fet arribar a totes les famílies la informació sobre les activitats i les inscripcions a les mateixes.