Model United Nations

L’Escola Americana de Barcelona, ASB, ha ofert la possibilitat a quatre alumnes del nostre centre de participar en un projecte amb fins educatius i formatius anomenat Model United Nations. Fent servir l’anglès com a llengua vehicular, i través de diferents tècniques de debat i negociació, els alumnes representen a països membres en els diversos òrgans del sistema ONU. En aquesta experiència educativa, han de posar-se en la pell del delegat del país que els ha tocat representar i trobar solucions a problemes concrets, que formen part de l’agenda internacional. Els projectes MUN busquen fomentar l’esperit crític i la participació dels estudiants, que adquireixen principis, valors i mecanismes per a la resolució pacífica de conflictes. També contribueixen a l’adquisició de coneixements sobre la realitat internacional.

Des del mes de setembre fins als dies de la conferència, organitzada en un cèntric hotel de la Diagonal, els alumnes han anat cada dimecres a l’ASB per practicar en grup amb una docent encarregada del projecte. Aquí els veiem sonrients el dia de la clausura de la conferència, que es va celebrar del 23 al 25 de novembre. Van assistir-hi més de 21 centres d’arreu del món amb més de 300 alumnes. Com veieu va ser un esdeveniment molt formal, però alhora molt emotiu.