MEP a Badalona. La crònica de l’Ona de 4t d’ESO

El passat 26 de maig es va celebrar, a l’Institut Pompeu Fabra, la primera jornada de debat Model European Parliament. El tema proposat era la desinformació com a atac a la democràcia. En aquest acte formal, que simulava una sessió del
Parlament, hi participaven set instituts de Badalona, entre ells La Llauna. Gràcies a l’experiència adquirida a les fases autonòmica i nacional del MEP, l’alumnat de Batxillerat del nostre institut formava part de la presidència i del jurat.
Els i les alumnes de 4t d’ESO de La Llauna van argumentar que l’alfabetització mediàtica no és la millor opció per combatre les “Fake News”, ja que hi ha països on es porta a terme i està demostrat que no funciona del tot. També van reclamar que
s’hauria d’invertir més a verificar aquestes notícies falses a les xarxes socials i a aconseguir que la ciutadania, tant persones grans com joves, les denunciés. En aquesta línia, van al·legar que no pot ser que siguin només els fact-checkers els qui decideixin si una notícia és certa o falsa, ja que les màquines no haurien de substituir el nostre pensament crític.
Aquesta jornada de joves simulant parlamentaris ajuda, sobretot, a promoure l’ús de la paraula com a eina essencial per dialogar i arribar a acords. També serveix per fomentar l’esperit crític en les persones que en el futur podrien ser els conductors i líders d’una societat lliure i ben informada.

Crònica de: Ona sales (4t ESO)