Premi Xavier Domingo – UB 2020 per a un Treball de Recerca sobre Microfibres fet per tres alumnes de La Llauna

El treball de recerca sobre l’emissió de microfibres en els rentats, realitzat per tres alumnes de La Llauna durant el curs 19-20, ha guanyat un accèssit del Premi Xavier Domingo 2020 de Detergència i Cosmètica. Les alumnes guardonades són Isabel Anaya, Ona Torrejón i Clàudia Fernández, amb la tutoria de Roser Bosch en un inici i Bet Vallcorba en la darrera etapa del treball, i la col·laboració de l’Escola del Mar de Badalona. Aquest mateix treball ja va guanyar el primer premi de la XVa edició dels Premis PRBB del curs passat.

El treball se centra en tres objectius principals. En primer lloc, desenvolupar un model i una metodologia que permetin quantificar les microfibres que es desprenen en un rentat de roba domèstica. Després, realitza diferents proves per avaluar la influència de variables com el tipus de teixit, la temperatura del rentat o la presència de suavitzant, en la quantitat de fibres emeses. Finalment, observar la presència de microfibres en els teixits de musclos cultivats en presència de microfibres. Les conclusions principals indiquen que el teixits sintètics que desprenen més microfibres són els de poliamida, comparats amb els de poliester, i que l’ús de suavitzant redueix considerablement l’emissió de microfibres en el rentat. També van poder observar la presència de microfibres en els teixits de musclos.

Finalment, les alumnes van elaborar un vídeo divulgatiu per donar a conèixer aquesta problemàtica i van realitzar una campanya a les xarxes socials que podeu consultar i seguir al seu perfil d’instagram @microfibres_impacte i aquí https://www.instagram.com/p/B7JP8mUAg6U/.

El primer premi ha estat atorgat al treball “Elaboració d’un perfum”, d’Aina Mañé, de l’institut Milà i Fontanals, de Vilafranca del Penedès, tutoritzat per Sergi Esteba.

Novament, enhorabona a les guanyadores!