III Jornades de memòria democràtica d’Osona

Aquest passat mes de desembre els alumnes de 2n de batxillerat van fer una sortida pedagògica al municipi osonenc de Torelló. L’activitat portada a terme estava directament relacionada amb la matèria d’Història i en concret en l’estudi de l’etapa de la Guerra Civil espanyola.

Tot i l’absència de la historiadora Assumpta Montellà, es va poder gaudir de la presentació del Treball de Recerca audiovisual de l’alumne Ferran Giol: Una carta: la història de Ramon Mas Nuri.

Seguidament, es van veure el documental històric Catalunya Màrtir, sobre els bombardejos durant la Guerra Civil a Catalunya, presentat per l’historiador Josep Casanovas (Uvic-UCC). I un segon documental on apareixen testimonis de Torelló: Estruendo.

Per concloure, la darrera activitat va ser a l’aire lliure visitant els espais de la Guerra a Torelló, tot recordant els indrets, situacions i anècdotes viscudes per la població al llarg d’aquells anys.