XERRADA DEL CENTRE DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA ALS GRUPS LINGÜÍSTICS VOLUNTARIS DE L’INSTITUT

El dia 5 de novembre dues professores del Centre de Normalització Lingüística (CNL) van oferir una xerrada als grups lingüístics voluntaris de l’institut.
Van parlar de què són les parelles lingüístiques i de la seva finalitat i van donar-nos eines per a millorar la nostra activitat.
Tenir una parella lingüística és una bona manera d’aprendre una llengua i de millorar la integració de persones nouvingudes. Des del 2005 a Vic hi ha parelles lingüístiques. En cada parella hi ha un aprenent i un ensenyant, que ha de parlar un català fluïd – ha de tenir un nivell mínim de B3-.
L’alumnat voluntari de l’institut va seguir les explicacions amb interès, sobretot amb l’exemple d’una noia de 21 anys provinent d’Argentina, alumna del CNL. Aquesta noia fa 2 anys que és a Catalunya, actualment cursa un grau superior, des dels inicis va participar als cursos que s’ofereixen al CNL i també segueix assistint al CNL i té una parella lingüística. Ens va explicar que primer li feia molta por parlar català, per vergonya, però que amb l’ajuda del CNL es va anar atrevint a parlar-lo i actualment – en donem fe- té un nivell molt i molt acceptable, amb una fonètica molt correcta. Tenir una parella lingüística, a banda de millorar la llengua parlada li dona opció de conèixer més gent d’aquí i d’eixamplar el cercle d’amistats.
El CNL ha pres nota de l’activitat que oferim als nostres alumnes, del número de participants i, en acabar el curs actual, els lliuraran un diploma per deixar-ne constància.
Fem una valoració molt positiva de la xerrada i ens serveix per continuar endavant, per ser constants i per anar cercant i provant el material que ens han ensenyat.