Història

La història de l’INS Icària comença el 1982 arran de les necessitats socials que calia cobrir i les demandes dels veïns del barri del Poblenou.

La transformació urbanística i demogràfica que van suposar els Jocs Olímpics del 1992 va provocar una nova necessitat que calia atendre: el naixement del barri de la Vila Olímpica.

El 1999 comença el projecte de Vela Escolar dins l’assignatura d’educació física gràcies a un acord entre el Departament d’Educació i el Centre Municipal de Vela (CMV).

L’any 2003, a més dels alumnes de les escoles Bogatell i Brusi, entren al nostre centre els 15 alumnes de la primera promoció de l’escola Vila Olímpica. El professorat de l’Institut havia rebut formació per endegar el pla lingüístic, per poder fer ús de la llengua anglesa amb un caire transversal.

Actualment, ambdós projectes (Vela i Lingüístic) segueixen sent el tret d’identitat de l’Institut Icària.

El curs 2011-2012, s’estrenava amb una pista d’hoquei llargament reivindicada per l’equip “Tsunamis” i, una altra novetat, l’USEE. La incorporació d’un grup d’alumnes amb dificultats diverses va comportar l’adaptació d’alguns espais per cobrir les necessitats que aquests requerien i, la implicació de bona part del professorat.

Al llarg dels anys, l’Institut incorpora les TIC: creació de noves aules d’informàtica, instal•lació de projectors i. equips d’àudio en totes les aules, algunes pissarres digitals, sensors per a fer pràctiques en els laboratoris, portàtils, equips de robòtica LEGO i una impressora 3D. Val a dir, que en la implantació de tot aquest equipament s’ha comptat sempre amb el suport de l’AMPA així com en diverses activitats com sortides, viatges i conferències.

Les retallades dels últims anys han comportat la reducció del nombre de professors malgrat l’increment del nombre d’alumnes. Tot i així, els bons resultats que aquests han aconseguit, tant en les proves d’avaluació de 4t com en les PAU, han situat l’Institut Icària dins la tipologia A de centres. Aquests resultats ens satisfan plenament i ens animen a seguir treballant per mantenir-los i, fins i tot, millorar-los.

Continuem, doncs, fent la nostra feina sense deixar d’adaptar-nos als canvis per afrontar els reptes que la societat actual planteja i garantir els principis d’equitat i excel•lència. El nostre objectiu és aconseguir el millor dels nostres alumnes tant a nivell acadèmic com personal perquè puguin afrontar el futur amb valors i coneixements sòlids. L’èxit d’aquesta tasca rau en la confiança i la col•laboració entre famílies i Institut com ha estat sempre al llarg de la nostra història.