Vela

L’Institut Icària és un centre que es troba al costat del mar la qual cosa permet des de fa anys que els alumnes que ho desitgin puguin fer Vela dins l’assignatura d’Educació Física en col·laboració amb el CMV (Centre Municipal de Vela).

A partir de segon d’ESO, s’ofereix la possibilitat de fer vela en l’horari d’educació física. Això implica una organització de l’horari especial. D’una banda, l’educació física ha de ser de dues hores seguides i, d’altra, es necessiten professors acompanyants tant d’anada com de tornada. Quan acabi el curs l’alumne haurà realitzat mig curs fent hores d’EF i l’altre fent hores de Vela.

Per poder exercir vela, cal que la família sigui sòcia de l’AEE (Associació Esportiva Escolar) . És una activitat que té un cost econòmic que cobreix el lloguer del material i els monitors.

Les modalitats de Vela per cursos són:

• 2n ESO: Navegació Vela Lleugera :  “Pico” ,“Raquero” , “Lúdic” i “Zest”
  • 3r ESO: Navegació Vela Lleugera :  “Pico” ,“Raquero” i “Zest”, “catamarà” i embarcacions col·lectives variades. Iniciació al Windsurf i Padel Surf
  •  4t i  1r Batxillerat  Navegació  amb Windsurf , Vela lleugera, Catamarà  i  Creuer. Una modalitat per  trimestre.

Aquest aprenentatge de vela acaba amb la realització d’una estada amb creuer a 1r de Batxiller, durant quatre dies sortim a navegar i fem una travessa.

Quan s’acaba el curs escolar els alumnes poden confirmar la seva plaça per el curs vinent o si és el cas poden demanar la baixa de l’activitat. També donem l’opció d’entrada a tots aquells alumnes que vulguin començar l’aprenentatge (excepte a 1r de Batxiller).

En acabar el curs escolar de vela els/les alumnes que ho desitgin podran demanar al CMV la certificació del seu nivell fins a les hores. Com a activitat final de tota la formació rebuda al llarg dels cursos es realitza un creuer a final de 1r de batxillerat.