DELF Scolaire, preinscripció oberta

Atorgats pel Ministeri d’Educació Nacional de França, els diplomes DELF (Diplôme d’Études en Langue Française) són els diplomes oficials de llengua francesa, reconeguts internacionalment en 173 països. La seva validesa és indefinida.

El DELF scolaire s’emmarca en un acord entre el Servei de cooperació i d’acció cultural de l’ambaixada de França i el Departament d’Ensenyament de Catalunya. Ofereix taxes d’examen preferents. Té el mateix valor que el DELF per a adults (tots els diplomes són idèntics) amb els temes adaptats als adolescents.

Consta de dos diplomes independents entre si (un candidat pot presentar-se directament al diploma que correspon al seu nivell) adaptats als nivells A2 /B1/B2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL). En l’àmbit acadèmic, afavoreixen la mobilitat estudiantil internacional en certificar el coneixement de la llengua francesa: el DELF B1 permet obtenir una beca Erasmus. El nivell B2 és requisit en algunes universitats per obtenir el grau universitari.

Cada diploma avalua les quatre destreses lingüístiques: comprensió i expressió escrites, comprensió i expressió orals. La superació de la mitjana (50 punts sobre 100) permet obtenir el diploma. La nota d’una destresa pot compensar una nota més baixa en l’altra destresa. La nota mínima de 5/25 és necessària en cada destresa.

DELF scolaire 2024.

Qui pot presentar-se a les proves?

Alumnes escolaritzats en instituts que estudien francès:

• Secundària
  • Batxillerat
  • Cicles formatius de grau mitjà

Hi ha disponibles 3.500 places – Nivells A2, B1 i B2 DELF scolaire

En cas que hi hagi més demandes que places s’aplicaran aquestes prioritats:

1. Alumnat escolaritzat en instituts BATXIBAC
  2. Alumnat escolaritzat en instituts Primera llengua estrangera: francès
  3. Alumnat escolaritzat en instituts Segona llengua estrangera: francès

On es realitzen les proves del DELF scolaire?

Els exàmens del DELF scolaire es realitzen en els instituts de secundària designats pel Departament d’Ensenyament. Els alumnes del nostre centre normalment s’examinen a l’Institut Jaume Balmes

Quan és la convocatòria DELF scolaire 2024?

PROVES ESCRITES

• DELF A2 : dijous 25 d’abril de 17h00 a 18h40
  • DELF B1 : dimecres 24 d’abril de 17h a 18h55
  • DELF B2 : dijous 25 d’abril de 17h a 19h30

PROVES ORALS INDIVIDUALS

• Entre el dilluns 22 d’abril i el dijous 23 de maig de 2024 segons planificació de cada centre DELF scolaire

Procés de preinscripció i matriculació (confirmació i pagament)

Les famílies de l’institut Icària han de matricular els alumnes abans del 28/01/24 en aquest enllaç:

Nova inscripció al DELF Scolaire. Centre escolar: INS Icaria

El pagament del DELF scolaire es farà del 15/02/2024 al 19/01/2024 en el compte de l’Institut:

• núm. ES89 0081 0332 7600 0133 5244
  • codi d’ingrés: DELF (nivells A2, B1 o B2) + nom i cognoms de l’alumne + curs i grup

Si no es fa el pagament no hi haurà la possibilitat de fer l’examen.

Quin és l’import de la matrícula del DELF escolar?

Es tracta d’unes taxes preferents: un 30% més econòmiques que el DELF junior.

• DELF scolaire A2 77,70 € (DELF junior A2: 111 €)
  • DELF scolaire B1 102,90 € (DELF junior B1: 147 €)
  • DELF scolaire B2 121,80 € (DELF junior B2: 174 €)

A quin nivell s’han de matricular els alumnes de l’Institut Icària?

Recomanem als alumnes que fan classe de francès 1r i 2n idioma presentar-se a aquestes proves segons els nivells següents:

• A2:
    • alumnes de 1r Idioma FR, 2 ESO
    • alumnes de 1r Idioma FR, 3 ESO
    • alumnes de 2n Idioma FR, 4 ESO.
  • B1:
    • alumnes de 1r Idioma FR, 3 ESO
    • alumnes de 1r Idioma FR, 4 ESO
    • alumnes de 1r Batxillerat.
  • B2:
    • alumnes de 1r Batxillerat
    • alumnes de 2n Batxillerat.

Evidentment, els alumnes amb coneixements de llengua francesa obtinguts fora del nostre institut es poden presentar a un nivell superior si bé recomanen parlar-ho abans amb els professors de francès del centre que podran orientar-los.

Per a més informació podeu consultar: www.delf-scolaire.cat