Estratègia Digital de Centre

L’Institut Guindàvols, des de fa molts anys ha vetllat per la digitalització del centre. El darrer Pla de Tecnologies per l’Aprenentatge i el Coneixement es va fer el 2019. En aquest pla es recollien 11 objectius per entomar els reptes que es presentaven, per el coneixement de les eines digitals, tant pel que fa a l’alumnat i el professorat, així com garantir la seguretat de les dades utilitzades per poder dur a terme de forma segura totes les aplicacions digitals utilitzades pel desenvolupament digital.

Aquell Pla Tac, ens va permetre sortir-nos de manera eficient de les condicions que es van donar en la pandèmia. Vam poder arribar a la majoria d’alumnat per continuar la seva formació, i aproximar-nos a les famílies per donar suport a través de les diferents tutories.

Ara es donen les circumstàncies per poder aconseguir un pas més, en els coneixements digitals de tota la comunitat educativa.

És per això que pensem una Estratègia Digital, que serveixi de guia per aconseguir la fita de que tota la comunitat educativa sigui digitalment competent, que disposi de les eines suficients, tan de maquinari com d’aplicacions digitals, i també garantir la seguretat de les dades de tots els usuaris que les utilitza.

Previ al desplegament de l’Estratègia Digital de l’Institut Guindàvols, el que hem fet és un anàlisi profund d’allò que fem, i del que no fem, per millorar-ho i implementar-ho.

En el PEC i el Projecte de Direcció, es marquen dues línies d’actuació dins dels objectius 5 i 6, que fan referència a les actuacions Digitals:

1. Afavorir la inclusió a tot l’alumnat del centre

5.1 Impulsar la realització de projectes que tinguin en compte la inclusió i la coeducació.

5.2 Garantir la inclusió digital al centre.

1. Potenciar la comunicació entre els diferents grups d’interès del centre

6.1 Potenciar l’ús de la pàgina web.

6.2 Potenciar l’ús de Google for education del qual tenim un espai propi.

6.3 Potenciar la utilització de l’aplicatiu de gestió de la tutoria.

Les al·lusions a la part digital del centre en les NOF, son les següents:

3.5.3.9. Coordinador/a TAC.

Responsable de les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) que es deriven dels

recursos TIC (tecnologies de la informació i comunicació). Nomenada pel director/a escoltat l’Equip

Directiu.

Funcions:

1. Impulsar l’ús didàctic de les TIC en el currículum escolar i assessorar el professorat per a la

seva implantació, així com orientar-lo sobre la formació en TAC, d’acord amb el suport dels

serveis educatius de la zona.

1. Vetllar pel manteniment de les instal·lacions i els equipaments informàtics i telemàtics del

centre, en coordinació amb el servei de manteniment preventiu i d’assistència tècnica.

1. Proposar a l’equip directiu els criteris per a la utilització dels recursos TIC del centre.
  2. Assessorar l’equip directiu, el professorat i el personal d’administració i serveis del centre en

l’ús de les aplicacions de gestió acadèmica , econòmica i administrativa.

1. Aquelles altres que el director/a del centre li encomani en relació amb els recursos TIC

disponibles.

1. Elaborar la Memòria Anual de la coordinació.

7.1.17. Intranet.

El centre disposa de pàgina web pròpia, l’adreça de la qual és http://www.institutguindavols.cat.

Aquesta és una eina de comunicació amb les famílies i de treball amb l’alumnat on es pot trobar

informació rellevant del centre (esdeveniments, activitats, calendari, organització del centre,

convocatòries, agenda, fotos…).