Servei Comunitari

SERVEI COMUNITARI A L’INSTITUT: LECXIT

El Servei Comunitari és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte. És una acció que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. Dins d’aquest marc, l’Institut Gelida amb el suport de l’Ajuntament i les escoles de Primària (Les Fonts i Montcau) han participat en el programa LECXIT.

L’objectiu del programa és incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. Treballant de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa.

Les tasques dels voluntaris han consistit en compartir un espai de lectura, dins de les biblioteques escolars, en horari extraescolar. Així, un grup d’alumnes voluntaris de 4t d’ESO s’ha trobat amb alumnes de 4t de Primària cada dimarts de 16.30h a 17.20 h. L’objectiu final, i principal, del projecte és gaudir de la lectura i compartir jocs i vivències al voltant d’aquesta activitat.

El passat 18 d’abril es va celebrar l’acte de cloenda al Centre Cívic l’Escorxador, on vam poder visionar un vídeo resum d’aquestes sessions on tant els alumnes voluntaris de l’ESO com els de Primària donen la seva opinió sobre l’experiència del LECXIT.