CFGS d’Integració Social ha estat treballant a fer un institut més inclusiu

L’alumnat de primer del CFGS d’Integració Social ha estat treballant a fer un institut més inclusiu. A classe hem treballat els pictogrames i com ajuden a diferents tipus de col·lectius al seu dia a dia.

Els pictogrames són signes visuals que permeten l’accés a la informació i fomenten l’autonomia. L’objectiu és millorar l’accessibilitat als equipaments a persones amb TEA, gent gran, persones amb discapacitat auditiva o amb un desconeixement de l’idioma. Aquests col·lectius tenen dificultats en comprendre la informació verbal o escrita i aquests tipus de recursos visuals els ajuden a integrar millor la informació que els envolta.

Els pictogrames s’han elaborat segons les indicacions d’ARASAAC, el Centre Aragonès per a la Comunicació Augmentativa i Alternativa que ofereix recursos i materials adaptats per facilitar la comunicació i accessibilitat cognitiva a les persones que ho necessiten. El disseny ha estat treballat a la classe de Context de la intervenció. S’ha inclòs el logotip de l’institut Gaudí i d’ARASAAC, així com una referència al cicle.

Tanmateix, s’estan facilitant pictogrames als negocis del barri per tal de fomentar l’impacte de l’acció.

Enllaç d’Instagram

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>