L’alumnat de primer del CFGS d’Integració Social ha estat treballant a fer un institut més inclusiu. A classe hem treballat els pictogrames i com ajuden a diferents tipus de col·lectius al seu dia a dia.
Els pictogrames són signes visuals que permeten l’accés a la informació i fomenten l’autonomia. L’objectiu és millorar l’accessibilitat als equipaments a persones amb TEA, gent gran, persones amb discapacitat auditiva o amb un desconeixement de l’idioma. Aquests col·lectius tenen dificultats en comprendre la informació verbal o escrita i aquests tipus de recursos visuals els ajuden a integrar millor la informació que els envolta.
Els pictogrames s’han elaborat segons les indicacions d’ARASAAC, el Centre Aragonès per a la Comunicació Augmentativa i Alternativa que ofereix recursos i materials adaptats per facilitar la comunicació i accessibilitat cognitiva a les persones que ho necessiten. El disseny ha estat treballat a la classe de Context de la intervenció. S’ha inclòs el logotip de l’institut Gaudí i d’ARASAAC, així com una referència al cicle.
Tanmateix, s’estan facilitant pictogrames als negocis del barri per tal de fomentar l’impacte de l’acció.