Per Sant Jordi, xerrades, tallers, escape room, gimcana… I més

La setmana de Sant Jordi, a més de les classes lectives amb horari normal, també hi havia programades unes sessions especials organitzades pels Departaments del centre que estaven dedicades a diverses xerrades, conferències, tallers i, fins i tot, una gimcana.

Gimcana física i literària

Organitzada pel Departament d'Educació Física, la gimcana consisteix en la correcta realització de 10 proves d’una durada de 4-5 min en grups de 5 alumnes.

Les proves van des de resoldre sopes de lletres i mots encreuats a fer figures d’acrosport, coreografies o curses amb globus.

Pintura mural

Entre les activitats programades per la setmana de Sant Jordi n'hi havia una d'especial: la pintura d'un mural just a l'entrada de l'institut en què hi va col·laborar l'alumnat de 1r d'ESO principalment.

Xerrada-conferència amb l'escriptor Arturo Padilla

Organitzada pel Departament de Català, compta amb la presència de l'escriptor de les novel·les La tempesta i Ombres en la foscor entre d’altres (Algunes de les quals han estat llegides a l’assignatura Alternativa a la religió).

Taller literari: la poesia de Miquel Martí i Pol

Organitzada pel Departament de Català. La Fundació Martí i Pol de Roda de Ter farà una ruta literària virtual i recitació de poemes de l’autor i un estudi del poema Elionor.

Sant Jordi

Xerrada-conferència i visita virtual a càrrec d'Assumpta Esponellà

Organitzada pel Departament de Català. Assumpta Esponellà és l'autora del llibre La maternitat d’Elna, que narra la història d’una infermera alemanya que va ajudar a néixer molts fills d’espanyols refugiats als camps de concentració del sud de França. Gràcies a aquesta Maternitat es van salvar més de 500 infants abocats a una mor segura.

Conferència del context històric i el valor pedagògic de les activitats dels camps (solidaritat, generositat, pacifisme,..) i visita virtual a l’edifici de La Maternitat. Temàtica relacionada amb una lectura del currículum de 4t (Ara que estem junts de Roc Casagran).

Taller de samarretes

Organitzat pel Departament de Tecnologia.

This St. George's Day, all 2nd year ESO students carried out a simple project to personalize the t-shirts to their liking with the Tie Bleach technique.

They have used bleach to make the clothes more interesting. This is a technique that can be used to recycle old t-shirts and give them a new and trendy Tie Dye look.

Some of the student productions are really impressive:

Visita a la biblioteca de Via Favència

Activitat de tutoria.

Escape room

Organitzat pel Departament de Català.