Oferta educativa: ESO i Batxillerat

L’institut té els nivells educatius de ESO i de BATXILLERAT en les modalitats científic, tecnològic, humanitats i ciències socials.

Estudis de la ESO

L’Institut Estany de la Ricarda és un centre innovador, vinculat a projectes europeus d’innovació, de noves tecnologies i mediambientals.

Aquestes són algunes de les nostres característiques:

• Potenciem els recursos TIC-TAC a tots els nivells.
  • Tenim un pla d’acció tutorial per a l’orientació del nostre alumnat.
  • Desenvolupem un programa de Mediació Escolar.
  • Participem en el Pla Català de l’Esport.
  • Entenem que el paper i la participació de les famílies és fonamental.
  • Pretenem fomentar una actitud creativa, investigadora i lògica, així com desenvolupar en l’alumnat valors democràtics de respecte, tolerància, diàleg i solidaritat.

I aquestes algunes de les activitats que realitzem:

• Sortides culturals
  • Jornades culturals esportives
  • Activitats mediambientals (Escola Verda i Jardí mediterrani)
  • Activitats de foment de la lectura
  • Activitats extraescolars (ball, bàsquet, voleibol, tennis taula, ciclisme, shootball, escacs…)

Disposem de:

• Centre adaptat a les noves tecnologies
  • Ampli pati exterior amb jardí mediterrani
  • Gimnàs remodelat i amb nous equipaments. Pistes esportives
  • 3 laboratoris i aules de tecnologia, informàtica, música, plàstica…

Serveis que oferim:

• Orientació psicopedagògica
  • Pla Català de l’Esport
  • Servei d’assessorament informàtic
  • Informàtica
  • Piscina
  • Esquiada
  • Gimnàs amb rocòdrom
  • Activitats d’intercanvi d’anglès
  • Seguiment d’absentisme (avís diari amb SMS a les famílies)
  • Servei de Mediació Escolar
  • Programa d’apadrinament

Estudis de BATXILLERAT

El batxillerat té dos cursos acadèmics. Aquesta etapa de formació acadèmica post-obligatòria es cursa convencionalment entre els 16 i 18 anys, però és oberta a persones de qualsevol edat.

El batxillerat prepara els seus alumnes per a la incorporació a estudis posteriors, tant professionals com universitaris

Modalitats generals
  • Ciències i tecnologia (impartida pel centre)
  • Humanitats i ciències socials (impartida pel centre)
  • Arts
Matèries

El currículum del batxillerat consta de:

• Matèries comunes (Per tots els batxillerats)
  • Matèries de modalitat i optatives (S’escullen depenent de la modalitat)
  • Treball de recerca (Al nostre centre es começa a 1r i s’acaba a 2n curs)
  • Tutoria a cada curs (Seguiment individualitzat)

De les matèries de modalitat l’alumne n’ha de triar un mínim de 6 al llarg dels dos cursos, de les quals, cinc han de ser de la modalitat escollida.

L’estudiant, ha de completar l’horari amb altres matèries de la seva modalitat, d’altres modalitats o amb matèries optatives.

Els alumnes que es matriculin en centres ordinaris poden cursar alguna matèria de modalitat de segon curs a través del batxillerat a distància si el seu centre no l’ofereix, amb un màxim de dues matèries per alumne. Per a les matèries de primer curs, aquesta possibilitat nomès es pot demanar si una matèria té continuitat en el segon curs i el centre no la pot oferir per motius organitzatius, amb un màxim de dues matèries per alumne.

Matèries de modalitat

A primer curs:

• Modalitat 1: Matemàtiques aplicades a Ciències Soc. I, Grec I, Biologia I, Tecnologia Industrial I.
  • Modalitat 2: Economia de l’empresa I, Llatí I, Matemàtiques I.
  • Modalitat 3: Història del món contemporani, Química I, Dibuix Tècnic I.
  • Modalitat 4: Psicologia i sociologia, Literatura Castellana, Física I, Ciències de la Terra i MA I.

A segon curs:

• Modalitat 1: Matemàtiques aplicades a Ciències Soc. II, Grec II, Matemàtiques II.
  • Modalitat 2: Economia de l’empresa II, Llatí II, Química II, Dibuix Tècnic II.
  • Modalitat 3: Física II, Història de l’art, Ciències de la Terra i MA II, Formació Esportiva.
  • Modalitat 4: Biologia II, Tecnologia Industrial II, Geografia.
Oferta d’itineraris en el nostre centre

Ciències i tecnologia

La modalitat de ciències i tecnologia s’adreça a alumnes interessats per les ciències experimentals, les matemàtiques, els estudis relacionats amb continguts cientifico-sanitaris i el mon dels processos tecnològics i dels materials, instruments, aparells i màquines que s’utilitzen en la producció de béns i serveis.

1r curs:
  1. Biologia o Tecnologia industrial
  2. Matemàtiques
  3. Química o Dibuix tècnic
  4. Física o Ciències de la terra
2n curs:
  1. Matemàtiques
  2. Química o Dibuix tècnic
  3. Física o Ciències de la terra
  4. Biologia o Tecnologia industrial

Humanitats i Ciències socials

La modalitat d’humanitats i ciències socials s’adreça a alumnes amb inquietuds relacionades amb els estudis lingüístics i literaris, la filosofia, les manifestacions culturals, les ciències socials, jurídiques, polítiques i econòmiques, la gestió i administració pública, la comunicació, les relacions públiques, la publicitat, el turisme i altres serveis d’oci.

1r curs:
  1. Matemàtiques aplicades a les ciències socials o Grec