SORTIDA BATXILLERAT : VISITA AL REFUGI ANTIAERI 307

Divendres, 18 de març de 2022, l’alumnat de 2n de batxillerat A va visitar el Refugi antiaeri 307 acompanyats per les professores de filosofia, Isabel López, i de ciències socials, Marta Mulero.

Aquesta sortida s’emmarca dins el temari de l’assignatura d’Història d’Espanya i Catalunya, i es relaciona amb els continguts de La Guerra Civil (1936-1939). En aquesta sortida, es va fer un recorregut per un dels dos únics refugis antiaeris que es poden visitar a Barcelona, situat al barri del Poble Sec. Per complementar la visita al refugi, l’alumnat va fer un petit recorregut per la ciutat fins a arribar a la plaça Sant Felip Neri, on encara avui dia es poden veure les marques a la roca dels bombardejos de 1938.

Amb aquesta visita es pretén apropar el jovent a la història del passat recent de la ciutat i aprofundir en la vida a la rereguarda durant la Guerra Civil. Tant el professorat com els estudiants fan una valoració molt positiva de la sortida, la qual els ha permès fer una reflexió i valoració tant dels estralls de la guerra com del nostre patrimoni històric.