Escoles Verdes

ESCOLES VERDES. XARXA D’ESCOLES SOSTENIBLES DE CATALUNYA (XESC)

L’INS Estany de la Ricarda va rebre el curs 2000-2001 el distintiu d’ESCOLA VERDA atorgat pel Departament de Medi Ambient de la Generalitat que ens ha estat renovat el 2004, el 2006, el 2009, el 2012, el 2016 i el 2020 (es va presentar un projecte de continuïtat fins l’any 2024.

Les línies d’actuació del nou Pla d’Acció 2022-23 són:

Promocionar l’ambientalització del centre: treball de temes ambiental des de les diferents matèries, actualizació del web del centre amb temes ambientals, panells informatius als passadissos, racó verd als suros de les aules.
Dinamitzar els delegats verds per tal que s’impliquin a les activitats del Pla d’acció i engeguin actuacions a l’aula, al centre i a l’entorn proper.
Continuar amb la recollida selectiva de residus: envasos, paper, matèria orgànica, residus del laboratori i material administratiu. Reduir la seva generació. Els residus generats al jardí en les tasques de manteniment s’aprofiten per fer compost que es reutilitzarà a les jardineres de les aules.
Racionalitzar l’ús dels llibres de text dintre del projecte SORELL i fomentar la reutilització dels llibres de paper, (durant el curs 2018-19 el projecte Sorell també es va ampliar al Batxillerat).
Reduir el consum d’energia i aigua. Participem en processos d’ecoauditoria de l’aigua i ecoauditoria de residus coordinats per l’Ajuntament del Prat. Som una Escola amb el Cor d’aigua. Cal seguir treballant per conscienciar la comunitat educativa de la importància de l’estalvi de recursos.
Aprofitar pedagògicament els espais verds del centre: jardí mediterrani, jardí vertical, tanca verda del centre. Entre d’altres activitats, es potencia la biodiversitat amb la construcció i instal·lació de caixes-niu, de ratpenats i hotels d’insectes.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut