Conferència Salvador Macip

El dimecres dia 19 d’abril els alumnes de 1r de batxillerat i els de 2n de batxillerat científic vàrem assistir a una conferència d’en Salvador Macip a la Universitat de Vic.
En Salvador Macip és doctor en genètica molecular i ha escrit diverses novel•les i assajos que tenen un paper important en la divulgació científica.
El dr. Macip ens va parlar de la seva recerca de com evitar l’envelliment. Va començar definint l’envelliment com la degradació progressiva dels teixits que segreguen algunes substàncies no desitjades per les cèl•lules del seu voltant.
A continuació ens va parlar d’un fàrmac que ha desenvolupat amb el seu equip i que és capaç de millorar les capacitats físiques i mentals que es van perdent amb l’edat. De moment s’ han fet experiments amb mosques i ratolins i no sempre han mostrat que es pugui allargar la vida.
A partir d’aquí, el dr. Macip ens va fer reflexionar sobre les conseqüències que podria tenir el fet de viure més temps i es va acabar amb un debat on es van plantejar qüestions com ara: Qui tindria accés als fàrmacs que “et fan tornar jove”? No hi ha prou persones en aquest món com per fer que visquin més temps?

Núria Vilaró Yuste
1r Batxillerat B