Taller sobre videojocs

Els alumnes de 1r i 2n de batxillerat tecnològic han assistit a un taller sobre videojocs fet per un exalumne del centre, l’Eduard Arnau, i en David García. Tots dos s’han format a l’ENTI UB (Escola de Noves Tecnologies Interactives, associada a la Universitat de Barcelona). Han dissenyat un ninot amb Piskel app, i amb Construct3 – Make Games l’han fet ser el protagonista del joc.

Nadal a l’institut amb els alumnes de primària

Un any més per celebrar que s’acosten les festes, hem convidat els alumnes de les escoles Abat Oliba i El Despujol, a celebrar el Nadal amb nosaltres. Els alumnes de 1r d’ESO han preparat, amb els seus professors, unes cançons nadalenques i uns poemes en diversos idiomes: català, castellà, anglès, francès i alemany. La coral de l’institut i el grup d’alumnes de 4t d’ESO han donat ritme a la celebració i per acabar els alumnes de 1r d’ESO han obsequiat als alumnes de 6è amb una petita peça del pessebre.

Com hem fet el pessebre

Els alumnes de 1r d’ESO, a l’assignatura de tecnologia i com a exemple del procés tecnològic, han fet el pessebre de l’institut.

La nostra necessitat era que no teníem pessebre de cara a les festes de Nadal. Per solucionar aquesta necessitat n’hem fet un.

Les figures de pessebre havien de complir unes condicions: que totes les figures fossin diferents, d’un pam d’alçada, de fang i esmaltades.

S’han repartit tots els personatges del pessebre per parelles, de manera que cada parella fes una figura.

L’energia en cinema 3D al Sucre de Vic

Els alumnes de 2n d’ESO han gaudit d’una experiència única tot fent aquesta activitat. Se’ls ha presentat els conceptes més rellevants i representatius relatius a les fonts d’energia: com es genera i les conseqüències de consumir-la. També com poden evitar alguns dels seus efectes negatius amb petits gestos.
Han vist què són els combustibles fòssils, l’energia hidràulica, la solar, l’eòlica, la nuclear, les piles de combustible o l’efecte hivernacle, entre d’altres, tot presentat a partir d’una història d’amor entre dos joves estudiants d’un institut com el nostre.

mde

Esmorzar solidari amb la Marató de TV3

Els alumnes de tercer d’ESO us volem donar les gràcies per haver col·laborat en l’esmorzar solidari amb la Marató de TV3 del passat dimecres 12 de desembre. Gràcies a la col·laboració de tots hem recaptat 345,39 euros. Juntament amb nosaltres han col·laborat els alumnes del centre, el professorat, el personal no docent, l’AMPA, Bon Preu-Esclat i el forn de pa Vall-lamora.

Els alumnes de 3r d’ESO a la matèria de Cultura i Valors han iniciat el treball col·laboratiu amb la Marató de TV3. Per grups han dissenyat el cartell publicitari de la jornada del dia 12 de desembre.

Cartell guanyador
Autors del cartell guanyador

Visita al Centre de Restauració dels Béns Mobles de Catalunya

El dia 11 de desembre, l’alumnat de 2n A de batxillerat va visitar el Centre de Restauració dels Béns Mobles de Catalunya (CRBMC) a St. Cugat del Vallès. Una de les restauradores de l’equip els va explicar alguns dels processos que s’utilitzen per tal de recuperar béns del nostre patrimoni que es troben en mal estat de conservació. L’alumnat va poder veure també com equips multidisciplinars treballaven in situ en la restauració de peces d’alt valor artístic.

Xerrada de Física quàntica

Avui, dia 28 de novembre, els alumnes de Física i química de 4t d’ESO hem assistit a una xerrada de la Universitat de Vic on la Dr. Sònia Fernández-Vidal ens ha parlat d’alguns conceptes relacionats amb Física quàntica que apareixen al seu últim llibre.
Només arribar ens hem fet una fotografia de grup amb ella, i, en acabar l’acte hem pogut parlar una mica amb ella.

Mariona Colom
4t ESO A

Consistori Infantil de Les Masies de Voltregà

Donem la beninguda al nou Consistori Infantil de Les Masies de Voltregà. El nostre representant D.Espinosa de 1r d’ESO en forma part  juntament amb alumnes de cinquè i sisè de primària de Les Masies de Voltregà . L’alcalde els ha proposat seguir treballant en temes de civisme.