Introducció a les funcions del delegat

Els alumnes de 1r d’ESO han participat en un taller impartit per Quiralia, on han treballat les funcions, els drets i els deures dels delegats.
En aquest taller han realitzat un seguit de dinàmiques que els ha ajudat a  orientar-se en quines són les tasques que s’hauria de realitzar en aquest càrrec i quines virtuts són importants en un bon delegat.
Els ha servit per decidir si els agradaria ser o no delegats i poder elegir amb criteri un dels candidats presentats .
El taller ha consistit en una primera introducció, seguit d’unes dinàmiques de grup que han finalitzat amb la presentació de les candidatures dels delegats i la seva elecció.

L’enhorabona pel certificat Cambridge English!

L’institut del Voltreganès prepara alumnes per a proves oficials d’idiomes. Els exàmens es preparen al llarg del curs i es realitzen el mes de maig / juny, és per això que el lliurament de certificats es fa durant el primer trimestre del curs següent. Per anglès, dues alumnes, Eulàlia Ordeig i Marta Serrallonga, s’han presentat per obtenir el nivell B1 (PET) i una, Alba Golet, per a l’obtenció del nivell B2 (First Certificate). Totes tres han aconseguit el certificat; una d’elles amb menció especial. Congratulations!

English around the world

Els alumnes de primer i segon de batxillerat del nostre centre han pogut gaudir d’una xerrada cultural a càrrec d’una conferenciant nord-americana.  Els alumnes han participat activament en llengua anglesa, per tant ha estat una magnífica oportunitat per potenciar la seva competència oral en aquesta llengua.

Reunió de pares

Reunió de pares dijous 27 de setembre a les 18:00 h
Entre 19:00 i 19:30 h reunions corresponents a la sortida de l’esquiada de 2n d’ESO i a l’estada lingüística a Anglaterra

Inici de curs 2018-2019

– Entrega d’ordinadors portàtils de 1r ESO dijous 6 de 12 a 14 h
– 4 i 5 de setembre de 9:00 h a 14:00 h recollida de la comanda de llibres on-line LlibresText
– 7 de setembre a les 9:00 h entrega de notes de les recuperacions de setembre, entrada de possibles reclamacions a secretaria i matrícula extraordinària per al curs 2018-2019
– Inici de curs alumnat ESO: 12 de setembre a les 9:00 h
– Inici de curs alumnat batxillerat: 14 de setembre a les 8:00 h

Treball de síntesi de 1r d’ESO

Per a aquest curs hem escollit el moviment com a fil conductor del nostre treball de síntesi. El moviment és essencial en les nostres vides: el trobem per tot arreu, tot es mou, tot està en moviment. Moviment és ritme, canvi, força, acceleració, repòs, velocitat, creixement, impacte, comunicació, pas del temps, llum, so, expressió, revolta, evolució, generació… i un munt de conceptes que farien aquesta llista inacabable. L’objectiu principal, però, no serà elaborar un document escrit ni fer una exposició oral on demostrar els coneixements que heu adquirit del tema en qüestió sinó fer una representació escènica en la que ha de predominar el llenguatge no verbal i de la que es valorarà principalment l’originalitat i la creativitat així com la capacitat de transmetre emocions i expressar-les amb el cos.

Vídeos de les representacions

Treball de síntesi de 3r

Els alumnes de 3r d’ESO estan elaborant el seu treball de síntesi. L’eix vertebrador és el voluntariat. Al llarg de la setmana, els alumnes treballant cooperativament en grups, han d’elaborar una pàgina web en diferents idiomes. Han d’incloure les experiències de voluntaris medioambientals, pedagògics i sanitaris, la descripció de les entitats solidàries que han visitat al llarg de la setmana a Vic i la seva experiència personal de servei comunitari.