Dia de la Pau i la NO Violència

Hem celebrat el dia de la pau i la no violència llegint un manifest i participant en l’espectacle de pallassos sense fronteres .
Acte organitzat per l’Ajuntament de les Masies de Voltregà en motiu del dia de la pau i no violència.
Els alumnes de 2n d’ESO han escrit missatges de pau i els han llençat al cel lligats en un globus!
Ha estat emocionant i divertit
Ens ha agradat molt l’espectacle dels pallassos MABSUTINS.

Sortida al cim d’Àligues

Els alumnes de 1r d’ESO vàrem fer una sortida al Cim d’Àligues, on vam aprendre moltes coses sobre la biologia, l’ecologia i la conservació de les aus rapinyaires, i també sobre els hàbitats naturals on viuen. Vam tenir l’oportunitat de veure de ben a prop algunes rapinyaires de casa nostra, com el voltor, l’àliga daurada o l’aufrany. I d’altres de llocs ben llunyans, com el secretari o el gamarús de Lapònia. El que més ens va agradar va ser poder gaudir dels seus vols majestuosos.

Taller sobre videojocs

Els alumnes de 1r i 2n de batxillerat tecnològic han assistit a un taller sobre videojocs fet per un exalumne del centre, l’Eduard Arnau, i en David García. Tots dos s’han format a l’ENTI UB (Escola de Noves Tecnologies Interactives, associada a la Universitat de Barcelona). Han dissenyat un ninot amb Piskel app, i amb Construct3 – Make Games l’han fet ser el protagonista del joc.

Visita TV3 amb 3r d’ESO

El 17 de desembre, amb els alumnes de 3r d’ESO, vam visitar les instal•lacions deTV3 a Sant Joan Despí. Vam sortir a les 8 del matí i en arribar ens vam distribuir en dos grups: mentre un començava la visita, l’altre es quedava en un parc proper esmorzant i realitzant un treball sobre els mitjans de comunicació. Després s’intercanviaven les activitats.
La visita consistia en un passeig per les instal•lacions de TV3 dirigit per una hostessa que anava donant les explicacions. Els alumnes van poder veure alguns dels platós on es roden els programes de més audiència com el Telenotícies o on es va enregistrar el programa de La Marató. També ens van explicar les tècniques del croma en la realització de seccions com la del Temps.
Vam poder visitar les sales de control dels programes i una unitat mòbil que utilitzen per als desplaçaments, quan els periodistes han de cobrir un esdeveniment en directe, o per als partits de futbol.
Al magatzem dels decorats algunes alumnes van descobrir, amb sorpresa (més petit del que recordaven) i emoció, els decorats d’algun dels programes que miraven quan eren una mica més petites.
També vam passar per la zona del vestuari , el maquillatge, l’attrezzo (objectes que complementen el rodatge).
En general va ser una sortida que va agradar als alumnes perquè van veure la televisió per dins, alguns aspectes tècnics i pràctics de programes que havien vist des de casa. Van trobar a faltar, això sí, veure alguns dels famosos que tenien l’esperança de trobar.