Visita a la Borsa de Barcelona i a l’empresa Amazone

Dimarts passat, l’alumnat d’economia de 1r i 2n de batxillerat van poder gaudir d’una sortida programada per poder visitar la Borsa de Barcelona i l’empresa Amazone.
A la seu de la Borsa van poder realitzar una visita guiada als espais reservats als intermediaris financers, espais de pantalles de cotitzacions…a més, van poder participar en un taller de formació a la biblioteca d’aquest edifici històric.
Pel que fa a Amazone, es va poder visitar la planta que aquesta empresa té al Prat del Llobregat i que serveix com a magatzem de recepció, emmagatzematge i distribució. Les instal·lacions totalment informatitzades i robotitzades permeten fer possible la seva estratègia comercial: fer arribar al client el producte amb el menor temps possible. La sortida ha permès veure in-situ el funcionament d’una institució com la primera o una gran empresa com la segona.

Espai Crític

Els alumnes de 1r i 2n de batxillerat obren <>, un nou espai expositiu per a la reflexió filosòfica que vol interpel·lar tota la comunitat educativa i que promet diferents exposicions temàtiques durant el curs.

La proposta comença amb una primera exposició de material gràfic que fa replantejar qüestions entorn del Nadal del tot transversals: Som fidels als valors originaris de la tradició? La festa es redueix a un acte de consum al servei del sistema capitalista? Com afecta la globalització a les nostres tradicions? Quin és el cost real de les nostres accions? Hi ha discriminacions que es fan més evidents durant aquestes festes?

Tot un conjunt d’interrogants que no us deixaran indiferents!

Dia dels Drets Humans

El Dia dels Drets Humans se celebra tots els anys el 10 de desembre. Es commemora el dia en què l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar la Declaració Universal dels Drets Humans al 1948.

La ratonera

Aquest trimestre l’alumnat de 2n ESO C ha llegit l’obra de teatre La ratonera d’Agatha Christie. El text s’ambienta en una mansió victoriana a meitat del segle XX i tota l’acció passa a la sala principal de la mansió Monkswell.

A través de la descripció de l’espai i les acotacions que apareixen al text, els nois i noies han reproduït l’escenari en aquestes maquetes que aquests dies tenim exposades a l’entrada principal de l’institut. Ha estat una tasca molt engrescadora i, com podeu veure, el resultat és extraordinari.

Sortida al Montseny amb 1r d’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO hem tingut l’oportunitat de participar de nou en el projecte: “Apropa’t al món del llop”.
L’activitat ha consistit en dues sessions, la primera al mateix institut i la segona al Parc Mediambiental de Gualba, al Parc Natural del Montseny.
El dia 12 de novembre ens va visitar un expert, i vam aprendre molt sobre la biologia i l’ecologia del llop, i el dia 19 vam anar al Montseny per fer un joc de pistes pel bosc, tot buscant rastres i petjades del llop, i per a conèixer la Lupus, una lloba que està socialitzada i que ens va permetre observar i aprendre més coses en primer persona sobre aquest apassionant animal i la seva problemàtica de conservació.

Loteria de Nadal

Us recordem que dijous dia 21 l’AMPA serà a l’institut per lliurar la loteria de Nadal. L’horari previst és el següent:

Matí: 8h a 10h
Tarda: 14h a 17h

Adjuntem la butlleta per si és del vostre interès.
Butlleta
Si no rebeu el correu de l’AMPA us podeu adreçar a ampa@insvoltreganes.cat

Premi del Patronat d’Estudis Osonencs

Un altre premi per a un Treball de Recerca de l’institut.

Dissabte passat, 16 de novembre, el Treball de Recerca de batxillerat de l’alumne d’aquest institut de la promoció 2013-2019, Gerard Serrat, va rebre el Premi Plana de Vic Jove 2019 atorgat pel Patronat d’Estudis Osonencs i dotat amb 1.000€, repartits entre l’autor i el centre.
L’acte es va dur a terme al Temple Romà de Vic a la mateixa hora que el treball “Conanglell, recuperació històrica i visual d’una mostra de l’ocupació militar a Catalunya” es presentava a la sala de plens de l’ajuntament de Les Masies.
Amb aquest, ja són tres els premis que ha rebut aquest treball tutoritzat pel professor Xavier Coromina (amb els del Cabrerès i de la Universitat de Vic), d’en Gerard Serrat, actual estudiant de la facultat de Dret de la Universitat Pompeu Fabra.

Xerrades per despertar vocacions tecnològiques

El Patronat Politècnica, juntament amb l’Escola Politècnica Superior de Girona, organitza xerrades per despertar vocacions tecnològiques, i coincidint amb la Setmana de la Ciència els hem convidat a fer-ne una sobre Intel·ligència artificial i un altra sobre Realitat augmentada.
L’Òscar Baya ens ha parlat d’intel·ligència artificial aplicada a la medicina i la salut, i en Ramon Fabregat de l’ús educatiu de la realitat augmentada.