Dia dels Drets Humans

El Dia dels Drets Humans se celebra tots els anys el 10 de desembre. Es commemora el dia en què l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar la Declaració Universal dels Drets Humans al 1948.

La ratonera

Aquest trimestre l’alumnat de 2n ESO C ha llegit l’obra de teatre La ratonera d’Agatha Christie. El text s’ambienta en una mansió victoriana a meitat del segle XX i tota l’acció passa a la sala principal de la mansió Monkswell.

A través de la descripció de l’espai i les acotacions que apareixen al text, els nois i noies han reproduït l’escenari en aquestes maquetes que aquests dies tenim exposades a l’entrada principal de l’institut. Ha estat una tasca molt engrescadora i, com podeu veure, el resultat és extraordinari.

Loteria de Nadal

Us recordem que dijous dia 21 l’AMPA serà a l’institut per lliurar la loteria de Nadal. L’horari previst és el següent:

Matí: 8h a 10h
Tarda: 14h a 17h

Adjuntem la butlleta per si és del vostre interès.
Butlleta
Si no rebeu el correu de l’AMPA us podeu adreçar a ampa@insvoltreganes.cat

Premi del Patronat d’Estudis Osonencs

Un altre premi per a un Treball de Recerca de l’institut.

Dissabte passat, 16 de novembre, el Treball de Recerca de batxillerat de l’alumne d’aquest institut de la promoció 2013-2019, Gerard Serrat, va rebre el Premi Plana de Vic Jove 2019 atorgat pel Patronat d’Estudis Osonencs i dotat amb 1.000€, repartits entre l’autor i el centre.
L’acte es va dur a terme al Temple Romà de Vic a la mateixa hora que el treball “Conanglell, recuperació històrica i visual d’una mostra de l’ocupació militar a Catalunya” es presentava a la sala de plens de l’ajuntament de Les Masies.
Amb aquest, ja són tres els premis que ha rebut aquest treball tutoritzat pel professor Xavier Coromina (amb els del Cabrerès i de la Universitat de Vic), d’en Gerard Serrat, actual estudiant de la facultat de Dret de la Universitat Pompeu Fabra.

Xerrades per despertar vocacions tecnològiques

El Patronat Politècnica, juntament amb l’Escola Politècnica Superior de Girona, organitza xerrades per despertar vocacions tecnològiques, i coincidint amb la Setmana de la Ciència els hem convidat a fer-ne una sobre Intel·ligència artificial i un altra sobre Realitat augmentada.
L’Òscar Baya ens ha parlat d’intel·ligència artificial aplicada a la medicina i la salut, i en Ramon Fabregat de l’ús educatiu de la realitat augmentada.

Setmana de la ciència

En motiu de la 24a Setmana de la Ciència que se celebra del 8 al 17 de novembre arreu del nostre territori, i per iniciativa, organització i lideratge de la comissió STEAM, el centre  ha volgut participar-hi participant en tot un seguit de reptes científics, pensats i creats per la comissió, amb l’objectiu d’estimular l’interès en les competències cientificotecnològiques i matemàtiques.

Dilluns, hem fet els grups.
Dimarts, els alumnes han construït una torre Marshmallow, amb 20 espaguetis, 1 metre de fil, 1 metre de cinta adhesiva i un núvol de llaminadura.
Dimecres, amb les lletres dels símbols de la taula periòdica han de construir una frase o una paraula amb sentit.
Dijous, amb les peces del tangram han de construir figures.

Aconseguir construir la torre més alta possible

Una frase amb el nom dels elements de la taula periòdica
Construint figures amb les peces del tangram

Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya

El passat 12 de novembre els alumnes de 2n de batxillerat van poder fer una visita guiada a l’edifici del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, el Vapor Aymerich, Amat i Jover, obra industrial modernista dissenyada per l’arquitecte Lluís Muncunill. L’alumnat va poder veure in-situ el Vapor amb la seva màquina i l’antiga nau de producció d’11.000 m2 per tal de poder refermar els seus coneixements sobre els processos industrials de producció vinculats al tèxtil. Després van poder fer una petita visita a les principals exposicions del què avui és el Museu de la Ciència i Tècnica de Catalunya.

Les lletres de 4t al Supercomputador Marenostrum

El dimarts 29 d’octubre, els alumnes de 4t d’ESO, com a activitat de les matèries de llengua catalana i castellana i literatura,  van anar a veure el Supercomputador Marenostrum gestionat pel Barcelona Supercomputing Center, mitjançant la Universitat Politècnica de Barcelona. A les instal·lacions d’aquella universitat del carrer Jordi Girona del barri de Pedralbes, l’alumnat va rebre, a l’interior de la capella de la Torre Girona, on està instal·lat, les explicacions del funcionament d’un dels superordinadors més potents del món, en vies de millora per convertir-se en el 4t del llistat mundial.

L’activitat responia a la continuació de la lectura de la novel·la per a adolescents, Quántic love a la classe de llengua castellana i literatura i de l’activitat de crítica literària feta a la corresponent de llengua catalana i literatura.

Visita al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya

El passat divendres 25 d’octubre el batxillerat humanístic i social del nostre institut va visitar les instal·lacions del  Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya (CRBMC) a Valldoreix. Durant la visita guiada l’alumnat va poder veure l’ingrés, catalogació, recorregut i diferents tècniques que s’apliquen a les peces d’art a partir de la seva entrada al centre. La visita també va servir per mostrar la importància del manteniment del patrimoni així com per valorar la preparació tècnica i acadèmica dels restauradors.

Cova del Toll

El passat divendres 11 d’octubre l’alumnat de primer d’ESO van anar al parc prehistòric de Moià. Allà van poder participar en un taller d’arqueologia i van fer una visita guiada al jaciment arqueològic de la cova del Toll.
Record de l’activitat i el bon ambient entre nosaltres en queden aquestes fotografies.