Sortida 3ESO a Barcelona

El passat 19 de gener, els alumnes de 3r d’ESO van realitzar una sortida a Barcelona organitzada pels departaments de català i castellà. Al matí van anar a la sala de Tallers del Teatre Nacional de Catalunya a veure l’obra Uppgivenhet, escrita i dirigida pels creadors de l’obra teatral Akka, que han anat a veure alumnes de l’institut en altres cursos. Als estudiants els va agradar molt i van quedar molt impactats pel tema de l’obra: els problemes que tenen dos nois per integrar-se en un nou país després d’haver marxat del seu a causa de la guerra. A la sortida del teatre van trobar els actors i es van poder fer fotografies amb ells.

Visita de tarda

A la tarda, van fer una visita guiada pels professors de castellà relacionada amb el Quixot, novel·la que els estudiants llegeixen el segon trimestre a l’assignatura de castellà. Van fer un recorregut per llocs emblemàtics relacionats amb l’obra i l’autor –com la botiga Dulcinea, la zona propera a la muralla o un edifici on es creu que Cervantes va estar hostatjat— mentre omplien una fitxa de recollida de dades. No van poder acabar la visita programada a causa de diverses manifestacions que hi va haver al centre de Barcelona durant tot el dia.

Els alumnes van tenir una estona lliure al matí per esmorzar i al migdia per dinar, i van arribar a Castelló cap a les nou del vespre.

Elna Mach