VISITA AL MUSEU D’HISTÒRIA MEDIEVAL DE LA CÚRIA-PRESÓ AMB ELS ALUMNES DE 1 ESO

Durant la setmana del 25 al 29 d’abril, els alumnes de 1r d’ESO a l’hora d’Educació visual i plàstica han visitat el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó de Castelló d’Empúries.

El director, Jordi Canet, ens ha fet les visites comentades, tot fent-nos una introducció a la història de l’edifici de la Cúria-Presó i la seva funció al llarg dels segles, així com també a la història medieval de la vila com a capital del comtat d’Empúries.

La primera explicació ha estat a l’exterior de l’edifici, a la plaça  de Jaume I, davant de la façana del Museu. Posteriorment amb cada grup hi hem entrat per visitar les sales interiors on el Sr. Jordi Canet ens ha explicat les diferents sales d’exposició i parts de l’edifici.

A la sala de l’entrada hem admirat les figures de les mènsules de talla de fusta de les dues bigues de fusta de la Cúria comtal. En una altra sala hem vist les làpides funeràries jueves procedents de la vila.

Al segon pis hem contemplat la maqueta de la vila tal com podia ser al segle XIV. I hem acabat la visita a la presó per veure els grafits que es conserven fets pels presoners.