Sortida a l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà

El passat dimecres 27 d’abril, els alumnes de Biologia de 1r i 2n de batxillerat van visitar l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà (Monells, Baix Empordà), on van realitzar un taller formatiu sobre la bioquímica de la fruita. Així mateix, els van donar informació sobre el Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries que s’hi imparteix.

El taller té per objectiu donar a conèixer el món dels aliments i la tecnologia alimentària a l’alumnat de batxillerat. La formació va tenir una durada de 3 hores, i es va combinar la part pràctica (2 hores) amb l’exposició teòrica (1 hora) per part del professorat de l’escola agrària, així com una part més divulgativa per tal de conèixer l’aliment amb el qual es treballa i les seves característiques.

D’altra banda, a la tarda, van visitar l’EVAM (Estació de Vacum de Monells), una granja de vacum de llet. Allà van descobrir què s’amaga darrera d’un got de llet, tot fent un recorregut comentat sobre la producció de llet des de diferents punts de vista: el clima, els animals, el benestar animal, les dejeccions, el paisatge, l’entorn socioeconòmic… A més, van poder veure un audiovisual immersiu per contextualitzar la producció de la llet amb la participació de tots els protagonistes implicats en la producció. Per acabar la visita, van fer un taller divulgatiu sobre les propietats de la llet i un tast final de productes de Llet Nostra.