INFORME ACTUAL D’ALEGRIA ACADÈMICA (Filosofia i Arts visuals)

El 12 de març al matí, entre les 10 i 14 hores, es va disputar la final de l’OFC (Olimpíada de Filosofia de Catalunya) en totes les modalitats que connecten amb l’OFE (“Olimpiada de Filosofía española”). Aquest any el tema a treballar era: Llibertat o seguretat? Es va participar enguany en totes les modalitats possibles, excepte,  en la de dilemes.

En aquesta ocasió els alumnes ha quedat en les primeres dues posicions de les tres categories en què s’han presentat. Són totes alumnes del B2B. En la categoria de fotografia l’Helena Fajula va classificar-se per davant d’un alumne de l’Ins Front Marítim de Barcelona, i en la categoria de vídeo filosòfic la Judit Bernabè i la Nuria Aguilera van classificar-se per davant del Col·legi Sant Ángel Gavà i també de l’Escola Betània Patmos de Barcelona. Pol de Miguel també va participar en el vídeo, però no va poder assistir a la defensa per raons justificades.

Cosa que les ha classificat per la final espanyola.

La fotografia i el vídeo són els següents:

Tant de bo no hi hagués COVID, aquest any les finalistes haurien gaudit d’un viatge amb tot pagat per disputar presencialment la final a Canàries en companyia del professor Damian Cerezuela,  impulsor del projecte a l’institut, cap del Departament de Filosofia i coordinador general de l’Olimpíada. En qualsevol, cas, l’Olimpíada continuarà en línia al maig.

Cal agrair també la inestimable col·laboració professional de tot un seguit de companys i companyes, en les modalitats de fotografia i vídeo, dins del Departament de Visual i plàstica: la Marta Arner (amb qui va començar tota aquesta aventura de treballar vídeos plegats en mil i una conversacions apassionants i divertides i, a la vegada, molt productives, actualment a l’Institut Vallès), el Dani Moya (qui cada any em fa aprendre i gaudir més de la fotografia, i d’altres moltes converses de nivell) i, per últim, el Toni Martínez (col·laboració imprescindible també en la modalitat de vídeo filosòfic i amb qui cada vegada estaven assolint un nivell de coordinació més potent, a pesar de l’esforç extra que suposa).

L’Olimpíada continua per al i en el Ferran Casablancas; la pandèmia no ho ha parat tot. Ara,  a per l’espanyola. Seguim!