ELECCIONS CONSELL ESCOLAR

El Consell Escolar que, d’acord amb la normativa vigent és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern del centre educatiu.

Considero doncs oportú informar-vos breument de la composició d’aquest òrgan de govern, així com d’algunes de les seves atribucions.

El nostre Consell Escolar està format pels següents membres:

• el  director, el cap d’estudis i el secretari de l’institut.
  • 4 alumnes que són elegits per votació.
  • 4 representants de les famílies (1 representant de l’AMPA i 3 dels pares i mares) que són elegits per votació.
  • 8 professors/es que són elegits per votació.
  • 1 representant del personal d’administració i servei de l’institut que és elegit per votació.
  • 1 representant de l’Ajuntament.

En total 21 persones que, elegides o designades per diferents sectors de la Comunitat Educativa, han de vetllar pel bon funcionament de l’institut.

Segons la resolució Resolució EDU/3043/2021, de 6 d’octubre, s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics. En el nostre cas s’han de renovar:
  • 5 membres del sector del professorat.
  • 2 membres del sector dels pares i mares.
  • 4 membres del sector de l’alumnat.
  • 1 membre del sector del PAS.

Les dates de les principals actuacions del procés electoral són les següents:

Calendari del procés electoral:

• 2 de novembre. Inici del procés.
  • 3 de novembre. Publicació de les llistes d’electors provisionals al tauler d’anuncis del pati central del centre.
  • 5 de novembre: Termini de reclamacions a les llistes d’electors.
  • 9 de novembre. Resolució de les reclamacions a les llistes electorals.
  • 10 de novembre. Sorteig per constituir de les taules electorals.
  • 11 de novembre . Constitució de les taules electorals.
  • 18 de novembre. Termini de presentació de candidatures a la secretaria del centre (omplint formulari i presentant una fotografia).
  • 19 de novembre. Proclamació de les candidatures.
  • 25 de novembre. Eleccions dels representants de l’alumnat, professorat i PAS de 8:30 a 14:30 h, a l’institut al vestíbul del pavelló interior.
  • 25 de novembre. Eleccions dels representants de l’alumnat, professorat i PAS de 11:00 a 11:30 h, a l’institut a la sala del professorat.
  • 25 de novembre. Eleccions dels representants del PAE i PAS de 8:30 a 14:30 h, a l’institut a oficines.
  • 25 de novembre. Eleccions dels representants de les famílies. De 15:30 a 18:30 h, a l’institut a l’Ampa.

Més informació:

Us adjuntem diversos documents del procés:

Observacions

• Cada curs escolar es convoquen un mínim de quatre Consells Escolars, habitualment a partir de les 17:30h (dates i hores consensuades entre els membres del Consell).
  • Funcions del Consell Escolar.

Us animem a participar!