CONCURS CARBASSES HALLOWEEN 2024

El departament d’anglès ha organitzat el tradicional concurs de carbasses de Halloween. Els alumnes de primer cicle d’ESO han creat terrorífiques carbasses per celebrar el dia. Aquest curs el primer premi se l’ha emportat Edgar Pigeon de 1r A, el segon premi ha estat per a l’Alejandro Torres de 1r E i, finalment, un merescut tercer lloc per a l’Elia Sánchez del 1r D. Felicitats i moltes gràcies a tothom per participar!!!

PUJADA AL PUIG DE L’ÀLIGA DELS ALUMNES DE 3r i 4t D’ESO

Des de les àrees de Tutoria de 3r i 4t d’ESO, es van organitzar dues sortides al Puig de l’Àliga, una per als de 4t el divendres 18 d’octubre, i una altra per als de 3r el dimecres 23 del mateix mes. En ambdós nivells, l’objectiu que es pretenia aconseguir era doble: per una banda, promoure la cohesió dels diferents grups i, per l’altra, fomentar les activitats fisicoesportives al medi natural.
Tant en un cas com en l’altre, els alumnes i els professors acompanyants van sortir de l’Institut cap a 2/4 de 9 del matí i, després d’una forta pujada, van arribar al Puig de l’Àliga, on tots plegats van poder recuperar forces. Una vegada fet el cim, uns i altres van baixar per diferents camins fins arribar a la plana i recuperar forces. Esperem que aquesta interessantíssima activitat tingui continuïtat en els propers anys. Podeu veure imatges de la sortida entrant aquí.

SORTIDA DE COHESIÓ PRIMER CICLE D’ESO

El dijous dia 24 i el divendres 25 d’octubre els alumnes de primer i segon d’ESO varen realitzar la sortida de cohesió per conèixer el nostre entorn més proper. Aquesta vegada el lloc escollit ha estat el camí de la Muga i la platja d’Empuriabrava, on es van fer diverses activitats lúdiques i esportives.

Podeu veure les fotografies de la jornada mitjançant el següent enllaç:

XERRADA SOBRE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS

En el marc del mòdul professional Itinerari per a l’ocupabilitat I, el dijous 17 d’octubre de 2024 ens va visitar en Joan Llobet Portell, tècnic de riscos laborals. Va fer una xerrada sobre la Prevenció de Riscos Laborals, adreçada als grups 1r de CFGM de Gestió administrativa i 1r de CFGS d’Administració i finances.
En aquesta explicació es van tractar diversos temes claus dins l’àmbit de la prevenció de riscos laborals (PRL) a les empreses com, per exemple, explicar el concepte de Salut Laboral, obligacions i drets en matèria de PRL i identificar accidents de treball i malalties professionals. A continuació, es va exposar detalladament a l’alumnat en què consisteix la figura del tècnic en prevenció, posant èmfasi en les qualitats i competències necessàries per exercici amb èxit aquesta professió. També es va remarcar que és un sector amb una elevada
demanda laboral, oferint així bones oportunitats de futur per a aquells que decideixin orientar la seva carrera cap a aquest camp tan necessari per garantir la seguretat i salut en el treball.
En definitiva, la conferència va ajudar a sensibilitzar els alumnes sobre la importància de la Prevenció de Riscos Laborals dins de les empreses i, alhora, se’ls va obrir una possible sortida professional.
Des d’aquí el nostre agraïment a en Joan Llobet Portell per la seva participació.