Visitem la Biblioteca i l’Arxiu de Tortosa

Hem anat a Tortosa a visitar l’Arxiu Comarcal del Baix Ebre i la Biblioteca municipal, una sortida extraescolar que ha resultat exitosa pel seu caràcter altament cultural i didàctic.

L’edifici de l’Arxiu és tota una joia de l’arquitectura renaixentista que abasta del segle XII fins el XX còdexs i documentació en diferents suports – papir, pergamí o paper- que recuperen, restauren i arxiven. Actualment se superen els 3.000 metres de documentació.

La Biblioteca ha resultat ésser espectacular en tot el seu sentit ampli del terme. L’edifici es va inaugurar el 2006, està ubicat al centre antic de Tortosa damunt les restes d’una antiga construcció àrab que es veu a través d’un vidre que és el terra de la planta baixa . Hi ha estances per a diferents edats on s’hi apleguen tot tipus de llibres de diferents gèneres, ordinadors i altres materials. El centre també és difusor i dinamitzador cultural donat que s’hi realitzen conferències, grups de lectures, presentacions de llibres, etc.

Dues activitats complementàries que han estat organitzades pel Departament de català i que són dignes de realitzar cada curs escolar.